Mina OBS!


73263-153

Nu när värmen kommer kommer också vissa saker att se upp med. Men vissa av dessasaker är något man kan göra något åt. Här är mina OBS skyltar och mina tips.

Fästingar: Häromdagen hittade jag en fästing på min kropp. Ovetande jag. Som tur var satt det på ett väl synligt ställe. Men sätter den sig på ett osynligt ställe, långt upp på insidan låret eller i nacken till exempel kan det ta tid innan man hittar den. Jag som knappt hade varit i naturen. Hade inte legat på gräset eller krupit i några buskar. Så se upp och kolla igenom er innan ni går och lägegr er varje kväll.

Solen 1:
Visst är solen underbar, speciellt när man börjar bli sådär härligt gyllenbrun. Då kan man tacka den så innerligt. Men inte när man har svidande hud och flagar. Man ska trots allt vara försiktig i solen. En timma i solen utan solkräm kan vara en timma för mycket. Använd alltid solkräm, även om det så är en fyra. Smörj in dig när solen är som starkast runt 12.00-14.00. Det finns jättesmarta spraysolkrämer och de med underbar doft. Tänk positivt, du får ju inte torr hud.

Solen 2: Bieffekterna av solen är som sagt inte alltid härlig färg och vita bikinilinjer. Det kan svida ganska rejält. Men om du nu trots allt brännt dig kan man inte göra mycket. Smörj in dig med aftersun, och mitt tips är aftersun i form av gel. Torkar snabbare, håller sig kylig överallt och luktar oftast godare än vanlig aftersun.

Drick: Vatten är a och o i sommarsolen. Om du inte dricker torkar du ut så fort och huden blir torr och du känner dig oftare yr och blir lätt trött. Humöret dras ner. Detta vill vi ju inte ska hända eller hur!? Köp en vattenflaska som du fyller på och har med dig när du är ute, eller köp på flaska med en härlig sommrig smak.

GLÖM INTE ATT NJUTA I SOMMAR, DET ÄR DET VIKTIGASTE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback