Recenisoner

Jag sa ju att jag skulle recensera Glamour och Bröderna grimm, och dett kom jag i håg såhär åp mångagseftermiddagen.

Glamour: När jag läser en mode tidning vill jag att det skavara en modetidning. Jag vill kunna, när jag läst klart tidningen, ha en lista med saker jag vill köpa, elelr åtminstonde är nyfiken på. Varesig sakerna är uppnåliga eller inte. Så kände inte jag. Det är nog inte en tidning som bara inriktar sig på mode. Det handlar och resor, och jobb och partnerskap mm. Jag hoppades faktiskt på bara mode. Eller i alla fall mer mode. I detta nummer (nummer2) fanns dock en intressant reportage om Nicole Richie (me like) med betoning på hennes barndom, vänskapen/före detta vänskapen emd Paris Hilton och såklart arbetet för Jimmy Choo. Jag tror inte jag gillade denna tidningen så värst mycket, tror att jag ska hålla mig till veckorevyn. Eller köpte jag bara fel nummer?

Bröderna Grimm: Mys film. Ja det skulle jag vilja döpa den till. Den ligger väl i höjd med första harry potter filmen, eller narnia eller peter pan. Det vill säga lite spännande för en 11 åring. Dock rätt mysig att titta på om man inte har så mycket att göra, och faktiskt en film som får en att minnas alla sagor man läste som liten. Faktiskt inte så sälvklart slut, vilket kändes... ja...bra. För en gångs skull. Men man bör nog se den med minst en 12 åring. Annars kan man lika gärna gå och hyra nalle puh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback