2007 - Modet vi minns!

 


Några av plaggen och detaljerna i modeväg minns jag extra mycket.. på grund av sin korta existens, höga popularitet eller på grund av att de fortfarande är åtrådda.

Turban -
Prada gjorde en turban. Hos bloggerskorna uppstod stora habegär. Vissa modiga vågade anamma trenden. Coolt!
Förklädesklänning - ..Med stora knappar över en enkal tee var en moderiktig vardagsoutfit för många. Konstigt vad fort modet ändras. Nu skulle jag inte köpt en. Antagligen för att det är uttjatad.

Alinjeformat - Gick hand i hand med förklädesklänningen. Alla ville se ut som Alice i underlandet och små porslinsdockor. Tillsammans med brunbrända ben och ballerinas var denna varje flickas sommaridyll.

Metallic - Brons, silver och guld fortsatte hålla i sig, och blommade ut till sommaren. HM gjorde urbilliga ballerinas och väskorna och bikinisarna fanns i stora antal. Nu har vi väl tröttnat även på denna fronten.. ?

Hippie - Flätor i håret, fotsida mönstrade klänningar, jesussandaler och pilotbrillor. Många ville se ut som om de vore tagna rakt ur 60-talet. Gärna med en milkshake i handen ala Nicole Richie. Jag vill se ut så kommande sommar med.

Baddräkt - Ingen trodde att vi någonsin skulle ta på oss barndomsfavoriten baddräkten igen. Noll bränna! Ingen stödjande BH! Platt pannkaka! Tills världen började lansera sina varianter. Snygga, inte alls så heltäckande och några ruskigt lika bikinisar. Nice!

Korta jeansshorts - Bland andra Nicle Richie (återigen) inspirerade mig till korta jeansshorts. Snyggt slitna och ruskigt användbara. Till ett linne eller en hel skjorta. Jag bodde i mina.

Kenneth jay lane - Armbanden, halsbanden och ringarna. Alla älskade/r Kenneth Jay Lane. Och jag förstår varför.

Topshops stensandaler - I bloggvärlden ett av de mest omdiskuterade köpen. Härligt inspirerade av de stora modehusens exemplar prydda med stora stenar.

Perfekta strumpbyxorna - Det blev kallare och kallare och barbent var inget att tala om längre. De perfekta, täta, mjuka prisvärda strumpbyxorna letades det febrilt efter. Någon som hittade ett par idealstrumpisar?

Jeansjackan - Sommarens skönaste ytterplagg. Med uppkavlade ärmar och snygg slitning och tvätt.

Nagellack - 2007; årt då vi började byta nagellack lika ofta som vi bytte underkläder. Ljusrosa, fushia, orange, neon, silver, vitt, svart, mörklila, ljuslila, klassikern rött, plommon, vinrött...

Hatten - En av de senare trenderna. Tack vare Mary Kate har alla åter igen fått upp ögonen för hatten. Vi bugar, bockar och lyfter på hatten! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback