Höstpepp!

image741
Materiell höstpepp..


Nu känns det som dendär finfina hösten som var för några veckor sedan är helt försvunnen. Nåväl, i dag sken solen på ett par brun/orangea stretande löv som tappert försökte hålla sig kvar i vinden. Men i går (och stora delar av lovet) regnade det och var grått. Då längtar man tillbaks till början av oktober då höstlöven var allt från gröna till röda.

Ett annat bekymmer är att det känns som om solen sakta börjar inta sin nedgångsposition redan vid två. Vid klockan halv fem är det kolmörkt! Snart är vi säkert inne i en sådan period då vi går till skolan i kolmörker och går hem i samma obefintliga ljus. Kan det bli bra innan snön kommer, som enligt mig är nästa väder-höjdpunkt..?

Men än så länge har jag inte riktigt hamnat i depp-träsket. Och jag försöker se grå-hösten från den ljusa sidan (typ; vad mysigt det är). Men vem vet.. en dag kanske verkligheten hinner ikapp ;)

Så vilka är dina höstpepp? Några knep eller köp som gör gråa (eller svarta) dagar roligare? Färg är ju ett sätt. Jag ska i alla fall införskaffa stora tekoppar (tror jag har hittat ett par jag gillar nu ;) och kanske en ljusrosa minitermos.
Det ni! ;D

Kommentarer
Postat av: Danni

Det är aldrig kul när det är så mörkt ute. Hemskt rent utav!
Ett toppen höstpepp är att sammla alla vänner, laga eller baka någonting gott och kura ned er i soffan allihopa framför någon härlig film. Det är sådant man behöver mycket av för att klara av höstmörkret :)

Postat av: Julia

Danni: Precis, göra det mysigt och umgås! :D

2007-11-06 @ 21:00:29
URL: http://chiwoww.webblogg.se
Postat av: Alexandra

hatar hösten! :/

2007-11-06 @ 21:16:40
URL: http://alexandradd.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback