Hur defineras snabbshopping?

Harrods, Knightsbridge, London, England, United Kingdom Photographic Print by Adina Tovy
Jag borde väl hinna med Harrods på en halvtimma, eller?...

Vad är egentligen snabbshopping? Jag kan säga "jag var bara en snabb sväng på stan" och menar då att jag kanske gått i butiker max tre timmar. I dag till exempel gjorde jag stan på två timmar. Det var inte länge. Men så tänker man, en halvtimma då? På en halvtimma hinner man kolla på det man letar efter i kanske tre butiker (som ligger nära varandra) och ändå komma ut med tre påsar. Snabbt och shopping. Blir det då mega-snabbshopping?

En riktig shoppingdag för mig kan vara från 11.00 till 17.00, alltså cirka sex timmar (dessa förekommer dock inte allt för ofta). Folk kan få spader då de hör hur länge jag kan gå i stan. Men hey, hela Göteborg - nordstan, avenyn och kungsgatan inklusive lunch tar tid.

Hur länge brukar ni shoppa? Och hur definerar ni snabbshopping?

Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag älskar långshopping! En heldag som inkluderar fika, lunch och träff med någon go vän. Men tyvärr blir det oftast språngmarsch mellan några få butiker som jag tänkt ut i förväg när jag är på väg hem från jobbet. Eller högst 2 timmar och efteråt kommer jag på alla butiker jag borde ha tittat in i istället. Egentligen funkar nätshopping bäst!

Postat av: Julia

Ullis: Det låter som mig ungefär :) Fast jag hyllar ju själva shoppingen då man känner på plaggen och har allt runt omkring sig, därför tycker jag inte lika bra om nätshopping även om det ofta är en lugnare :)

2007-10-12 @ 15:15:03
URL: http://chiwoww.webblogg.se
Postat av: Maria

Eftersom de städer som finns häromkring är så små att man går igenom de butiker man gillar på 2-3 timmar så är det ju oftast det som gäller för mig :P Shoppar jag i typ sthlm börjar det väl bli som din "riktiga" shoppingdag, fast jag blir rejält snurrig i bollen om jag går på stan för länge, tyvärr :P Snabbshopping för mig är att man rusar genom de viktigaste affärerna/det man hinner, på 1 timme kanske.

2007-10-14 @ 20:23:07
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Maria

Eftersom de städer som finns häromkring är så små att man går igenom de butiker man gillar på 2-3 timmar så är det ju oftast det som gäller för mig :P Shoppar jag i typ sthlm börjar det väl bli som din "riktiga" shoppingdag, fast jag blir rejält snurrig i bollen om jag går på stan för länge, tyvärr :P Snabbshopping för mig är att man rusar genom de viktigaste affärerna/det man hinner, på 1 timme kanske.

2007-10-14 @ 20:23:15
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Julia

Maria: Good points! Härligt att höra att det inte är endast jag som kan shoppa länge. Jag blir också jättetrött av att gå i stan, och grinig kan jag bli. Men tar man en fika/lunch emellanåt och vilar fötterna brukar det ju gå bra :) Shopping är ju som träning!

2007-10-14 @ 20:50:09
URL: http://chiwoww.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback