Känner ni hettan?

Det är hot hot HOT in here. Vilket strålande väder! Så härligt. Sitter ute i solen och slappar. Först var det tänkt att jag skulle till stan för några ärenden, men det fixar mamma åt mig. Så jag kan gotta mig i solen. Och alla ni som solar: GLÖM INTE SOLSKYDD! NI TJÄNAR PÅ DET I LÄNGDEN!

HM höst

image960

Jag vill egentligen inte prata höst alls, men visst ser det ljust ut angående Hm's höstkollektion. Själv blir jag alltid lika glad när höstkatalogen dimper ner i lådan. Hösten är en sådan härlig modeårstid. Med sammarbetet med Comme de Garcons och allt tror jag vi har en super-HM-höst att se fram emot.
Vad mycket höst det blev.

Vad tror ni?

I dag har jag min sista lektion

image959
Man kan ju inte få nog!

Ja, som sagt. Min sista lektion någonsin i obligatoriska skolan börjar vid 10.00 i dag och lär sluta kort därefter. Man har faktiskt en liten ångest över detta, för snart finns det ingen som säger åt en att gör det eller gå dit. Man måste bestämma själv. Ta tag i vad man vill göra. Och detta kan låta lite klyshigt (för visst vill man ut i livet och göra som man själv vill) men visst bir man lite skrämd.

Så måste jag bara påpeka en sak, visst är sommarmat härligt!? Jag har ätit så mycket gott nu det senaste så man börjar undra om man inte borde lugna sig lite. Det finns ju så mycket gott! Och jar ni tänkt på att man äter mycket mer efterrätt såhär på sommaren än vad man gör på vintern.

Anyways, i dag står följande på schemat:

♥ Historialektion; Få betyg, samla ihop pengar till KF-presenter, utvärdera kursen (suck!)
♥ Städa ur skåpet (Hejdå skåpet längst ner i hörnet på Ingers torg, aldrig mer inknödd!)
♥ Lämna tillbaka diverse böcker
♥ Sola hemma på vår (numera grönskande) altan
♥ In till stan; lämna igen biblioteksbok, köpa KF-presenter, kolla på studentpresenter till mig, söka jobb.

Så tänkte jag svänga förbi Indiska+ELLEs lilla mingel på Kungsgatan med.
Vad gör ni i dag?

Ny skjorta har man också

73263-955

Härlig och sval, lagom tight randig skjorta från HM divided black. 200:-. Den är sjukligt snygg med beiga chinos till. Så det är vad jag tar på mig när jag inte vill ha på mig något snortight.

Sitter och laddar upp massa bilder från balen på ansiktboken för tillfället. Det går sakta. Snart: Paus med Stolthet och Fördom med Kiera.

Puss.

Creme

image958

Balen i går kan ju ha varit det bästa ever! Så kul, alla var så fina och glada! Lägger kanske upp någon bild sedan. I dag tar vi det bara lungt. Har solat lite och även bakat cupcakes med äpple och kanel. Nu ska vi ner till min moster för mors-dags-middag. I'm starving! Dagens outfit går i creme. Chinos och Tunika HM, berlockarmband från pilgrim.

Ps, Grattis på morsdag, världens bästa mamma! ;D

Klänningar

image957

Som jag brukar säga, sjukt ful bild
på sjukt fin klänning.
Såg denna variant på
Engla,
och ringde dirket och
la undan en på Avenyn.
Den kommer vara perfekt för
sommarkvällar, studenter och
midsommar. 400 pix.

Nu ska jag ta på mig en annan klänning,
nämligen balklänningen.

Gaaah!









Fairy

73263-953  73263-952

Detta är bilden på Emma Watson som jag sa att jag skulle visa upp. Fullkomligt ÄLSKAR den! Och klänningen sen.
Just nu fixar vi mitt hår, och nu ropar min syster. Gotta go!

Ledtråd, ledtråd..

image951


I dag håller Hulebäck sin
årliga studentbal,
och som jag har längtat.
Jag är en riktig
sucker för prinsessklänningar
och fina håruppsättningar.
Jag menar för vem är inte
detta drömmen sedan man var fem?
Det kommer bli så himla bra,
och vädret är strålande!
Bilden till höger ger en liten ledtråd av
vad jag ska ha på mig..
cindirella, cindirella... ;)







Freedom

image950

Roberto Cavalli, Pringle of Scotland, Christian Loubotin

Jag känner det i hela kroppen. Jag är liksom fri! Inga läxor som tynger och jag ser framför mig hur jag kan komma hem i eftermiddag (eller tja, vi har bara en lektion i dag) och inte behöva lyfta ett finger. Fast fingrarna ska nog smattra över blogg-tangenterna - så frånvarande som jag varit.

I dag har jag på mig beiga chinos och en vit och rosa randig skjorta.
Lagom avslappnat.
Jag vill dock ha den lilla ihopsättningen ovan. Kanske inte i skolan dock.

Och nu helt plötsligt är det onsdag!

Och jag har fortfarande skolan-pain-in-the-a**. Men vet ni (vilka och hur många ni nu är) idag lämnar jag in mitt sita arbete. Efter idag kommer jag att vara fri! Efter detta behöver jag inte sitta timmar i sträck och skriva och läsa och skriva utan att få dåligt samvete om man smiter till TV:n i en kvart. Men som sagt, jag är inte klar ännu. Skit.

Och helt plötsligt ver det lördag

Och endast två skolarbeten återstår. De sista två någonsin. Anyways så har veckan varit tight, tight, tight. Plugg varje dag och i onsdags ver det topshop-kväll med VR. I dag ska jag strax in till stan för att fixa några grejer och i kväll blir det 19-års middag. Sitter och bränner en ruggigt bra cd (fasten jag inte är haj på musik alls).

Vi ses.

Tisdag (fyndigare rubrik kommer jag inte på)

Har sovit så kasst i natt. Halsonten har övergått till (känsliga - hoppa över nästa ord) snor och tungt huvud. Jag har inte kunnat andas normalt i min sömn. Jobbigt. Detta har lett till huvudverk. Anyways, ska ta en alvedon och lite frulle (kanske glass emd om det känns nödvämdigt ;)
Sedan skola (trots resursdag). Vi har en musikvideo att färdigställa.

Så ska balklänningen provas hos sömmerskan för att sys in i eftermiddag.

Hur mår ni i dag? Ciao!

Hippiehappy

image949

Jag har redan en etno-aktig blus, men jag vill ha fler! Denna från Matthew W skulle göra sig himla bra i min garderob. Till jeansshorts (som dessa från Citizen of humanity) blir den härligt avslappnat och en klockren kombo. Jag tror inte att jag vågar, men hjärtglasögon är fint, fint!
Jag måste btw ha ett par nya shorts också. Provade mina jeansshorts i går och jag kan inte knäppa dem. What's up with that?

This is how we'll start this monday

image947    image948

Snyggt snyggt snyggt på unga Emma Watson. Jag vill också ha en seethrough blus med en svart paljettop över. Någon som sett en? (Har btw en annan galet fin bild på henne, måste visa)

I dag ska det skrivas prov om exakt en timma och 41 minuter. Help! Men jag läste som en maniac i går så varför skulle det inte gå vägen. I eftermiddag börjar jag på nästa inlämning som ska in i morgon. Att plugga undan dagen innan deadline har tydligen blivit min grej. Bra eller dåligt?

Svala

image946

I denna hetta är det i bland skönt att ha kläder som andas, utan att för det behöva bära korta shorts och linne. Hittade denna ihopsättning i en Style In från i mars, och jag är helt såld. Hur creme:igt och fresh var inte detta då? Snyggt casual och lagom finklätt på samma gång.

Åh. Nej!

image945

Attans! Jag håller i värsta fall på att bli förkyld. Har ont i halsen och det är inte bra. Min mamma och K har varit sjuka, så jag får väl skylla mig själv som umgåtts med dem. Men hallå! Jag har inte tid att vara sjuk nu. Verkligen inte. Pluggar till ett gymnastikprov vi har i morgon, och jag har inte hunnit läsa något tidigare. Smart. Passar dock på att sola samtidigt, så man är lite effektiv i alla fall. Dages outfit syns ovan - en mintgrön kjolsak jag dragit upp som top, från Indiska. Köpt för tre år sedan. Nu ska jag äta Rocky Road glass och plugga på.

Piff

image944

Jag tycker det är mycket piffigt med hårspännen av diverse slag i håret. Pärlor, stenar, blommor - you name it. Jag samlar på. De vita blommorna är de senaste, från HM. Har även ett par med leoparder som jag är mycket förtjust i. Men de ville inte dyka upp.

Nu somnar jag, så jag borde släpa mig till sängen. Ses i morgon.

Igår

   

Kolla! Min trappa badade i sol i går morse, så de blev frukost och plugg i solen. Om ändå alla mornar kunde vara så.

   

Efter filmningen begav vi oss med varsin macflurry till domkyrkan. Detta är så efterlängtat!

Torsdag

I går var en bra dag. Solen sken och det var varmt, varmt. Gårdagen avslutades super med grill och chill vid havet, mycket skratt och bra sällskap. Idag tror jag det är ännu varmare. Jag vaknade av mig själv vid sju och kunde inte somna om. Redan då är det jättesoligt ute. Yes! Har dock en hel del skola att göra (mitt huvud sprängs av to-do listor). Ska plugga på och filma för vår musikvideo i stan. I kväll ska jag träffa K. Längtar!

Det är min dag, vad gör ni i dag?

Fine days, tuesdays

   

I dag kände man att det blivit snäppet varmare. Denna vecka ska ju sluta i dinderväder är det sagt. Äntligen! Dagens blev svart klänning från Zara, Mammas blommiga kofta från vet inte var, jeansjacka HM Kids, (usla) strumpisar Lindex och (fallfärdiga) ballerinas från Asos. Solglajjerna är nya för i dag och kommer från HM, som det mesta annars. Jag bjuder på mitt ledsna uttryck på bild två, och tro mig - jag är inte ledsen.

Plats för fyndig rubrik

Fredagar. Visst är det något speciellt med dem ändå. Ännu en helg är kommen och vi närmar oss studenten med stormsteg. Därför ska jag i dag till stan och köpa BH till balklänningen, kolla skor till student och bal samt låna en bok om Amish Society (boken heter till och med så). Sedan ska jag hem, besöka en butik och snacka jobb och sist i kväll på galej. Mer om det later. Nu måste jag kila. Ciao!