Recept

På allmän begäran (även omdet så är en liten sådan) har jag blivit ombedd att skriva ner receptet på mitt urgoda mellis. Självklart vill jag göra det.

Ett glas bärsmoothie med hallon
 ♥ 2-3 dl frysta bär (hallon i detta fall, men jordgubb eller annat går också bra såklart!)
 ♥ 1dl bäryoughurt (hallon, jordgubb, blåbär, skogsbär tex)
 ♥ 1 dl mjölk
 ♥ 2-3 msk socker (går att variera beroende på hur syrlig man vill ha den)
 ♥  3 msk havregryn

Mixa allt med stavmixer eller blender (jag antar att elvisp kan funka, men då krossas inte havregrynen)

Philadelphia toast
En chiabatta delas på mitten
♥ Fyllning: Philadelphiaost på båda sidor, tomat, en nypa ruccola, två gurkskivor smat rökt skinka.
♥ In i toasten (För den som inte har toaster måste det väl gå att steka i panna!?)

Smaklig måltid! ♥

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh, vad gullig du är! Tack så jättemycket! Ska testas redan nu till helgen! Kram

2008-03-19 @ 19:39:09
Postat av: systra di

julia, det funkar i våffeljärn :)

2008-03-20 @ 18:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback