Sjukt fula bilder på sjukt snygga örhängen..

.. som jag har fått am min sötnos K! Den tjejen är så underbar! Det är Friis and Company ;) Det bästa är att de inte är riktigt likadana! ;)

 

Hittade världens bästa present till C, jag tror att jag vågar säga vad det är. En väska. Och gissa vem som kommer ringa henne och låna den stup i kvaren. Jag? Nej det är väl inte möjligt ;)

Nu ska jag laga något till middag, fortsätta med läxan och slötitta på White Chiks at the same time. I kväll blir det Ghost Whisperer.


Galet snyggt!


image612


Blus Camilla and Marc
Boots Anna Sui
Bag mulberry bayswater
Sjal missoni

Kikade runt på nätet och fann den underbara blusen och Anna Suis grymma stövlar! Så jag gjorde ett kollage på hur jag skulle bära det. Med ett par jeans och matchande stor väska. Och favoritsjalen (som vart med en hel del här va? ;) från Missoni.

Måste hitta snygga lookalikes!

Ledig idag!

 

Jeans Gina Tricot
T-shirt HM
Kofta Åhlens
Sjal Gillblads
Ring från HM

I dag är det torsdag vilket betyder ledig dag för mig.
Även om den innehåller plugg.
Ute drar jag över en sjal över koftan och tar på mig mina svarta HM-flats.
Nu vankas det lunch och vid tre åker jag till stan och möter upp K på NK. Det vankas presentshopping.

Trevlig torsdag!


Dagens

 

Blus från 10feet, Jeans från Gina Tricot, Flats från HM (ej på bild) och ring (gammal) från HM.

Visst är det lite tröttsamt med alla kursplaner och kursmål som genomgås den första veckan. Är helt fed-up med att läsa kursmål.

I vilket fall - första engelska C lektionen innehöll.. oväntade.. grejer ;P Behöver inte gå in på djupet. Men det var bra. Historialektionen var fullspäckad. Men kul.

Nu ska jag äta något, sedan blir det plugg plugg plugg.

Btw, har haft huvudverk i en vecka snart och den går inte över. Dricker regelbundet och har det inte speciellt stressigt för tillfället. What's up with that?

Hollywood inn.

Owen Wilson - självmordsbenägen? Tydligen hittades han av sin bror med skurna handleder och däckad av en överdos pills. Kunde vi någonsin tro detta?

Min wonderwoman Renee "Bridget" Zelwegger ser smal ut. Men värre är frisyren. Nästan. No no inte bra för utseendet. What's up med dendär 90-tals svängiga mc-donaldsluggen?

Fergie råkat ut för en pinsam olycka?

Åh nej! Detta är inte snyggt någonstans.

Fullträff!

image607

Gaahh! Galet snygg fushiametallic kappa från Burberry. Men denna karamell lyser man klarare än höstlöven. Matcha med tiiighta jeans och höga ankelboots. Grrr fullträff!

I morse var det kallt..

 

... meaning kofta och sjal virad runt överkroppen. Brr på väg till bussen.

Jeans Åhlens
Blus HM trend
Kofta Åhlens

till friisväska och friisklocka samt asosballerinas
hängde ni med där?

(Möss)t haves



1, Ett ljus från Voluspa. Anledningar:
1 - Det är sjukt mysigt
2 - Det luktar lyxigt
3 - Alla förtjänar ett voluspa ljus

2, En begie mössa. (Se internskämt i rubriken) Anledningar:
 Hösten är påväg. Mitt fritidskort funkar inte om tre dagar vilket betyder - gå till skolan.
1 - Jag vill inte frysa om öronen
2 - Håret måste skyddas mot regn , vind och kyla.
3 - Det är sjukt snyggt.

Nu till min fråga:
Vilket voluspa ljus luktar godast?

Don't dull down (just because it's monday)

image603

Lite måndagspepping kan många behöva. Är det trögt att komma upp ur sängen? Finner du ingen mening i dendär två timmars historialektionen? Tänker man på de små detaljerna kan dagen kännas lite roligare, för hey, det är inte så farligt!

Klänning Diane von Furstenberg - En färgklick på mondagsmorgonen piggar upp både dig själv och andra, och förhoppningsvis känner du dig inte lika grå ;P

Skor Roberto Cavalli
- Ta på dig ett par höga klackar och känn dig snyggare och glammigare. Det är tillåtet även på måndagar - tro mig.

Brocher Marni
- En konstnärlig och speciell brosh kan värja många komplimanger, och det behöver vi. Både att få och ge.

Strumpbyxor Missoni
- Värm benen i ett par mjuka strumpbyxor och hoppa över de hårda jeansen.

Glitterpennor finns hos de flesta bokhandlare -
att skriva med färgglada pennor är underskattat. Ett färgglatt anteckningsblock med granna rubriker är så mycket roligare att både göra och läsa.

Söndagsslöhet

Har vart jätte slö denna helg och inte orkat blogga något vidare. Kanske kommer något inlägg ikväll. Annars håller vi oss till i morgon då det är ny vecka och nya tag. Kram!

Nej, detta är barbierosa!

 

Julia: Förresten, köpte ett nytt nagellack i går när du gått - asfint!
Josefin: Hahaha smart av dig! ;)
Josefin: Vilken färg?
 Julia: Hehe. Barbierosa :P
Josefin: Men det har du redan?
Julia: Nej, jag har ett fushiarosa och ett neonrosa.. inget
           barbierosa:P

Depend nummer 96 - helt klart barbierosa!

Hur fungerar lammull?

     

Har köpt en ny kofta. Jag fick syn på den - och det sa klick!
Den är praktisk för den funkar "utsläppt" eller med skärp i midjan.
Men hur fungerar lammull? (80% lammull och 20% nylon)

Hur tvättar jag det? För hand?
Noppar det?
Och framför allt - krymper det? Mycket?

Vad gör jag för att motverka alla sorters slitage?
Help me.


Kalkuleringar

Köpt ny kofta och nytt nagellack - jag är numera pank - jag har tre presenter att köpa de kommande två veckorna - mer pank - jag är inte säker på om det kommer något studiebidrag denna månad - PANIK! - Jag vill ha nya numret av brittiska Elle - tyvärr jag har inte 40 spänn - jag måste skaffa ett jobb där jag jobbar VARJE helg - tror jag ska kolla om jag kan jobba i morgon fasten det inte är min dag - vill gå på Gwen stefani i Stockholm - hur kan jag ens tänka på en sådan utgift; 400 kronor!! - tror jag måste rensa garderoben och sälja lite på blocket - hur gör man det? - har faktiskt en klänning jag bara användt en gång! - varför köpte jag den? - Jag blir inte klok på detta - betyder bara en sak; MAN I'M IN TROUBLE.

Rut m.fl


image594

I dag slår nya
Rut m.fl upp portarna på gamla VeroModa butiker (skönt att bli av med VM om ni frågar mig, mest på grund av kvalitén). Om tid finnes tar jag kanske en tur dit i eftermiddag bara för att kolla utbudet. Men det lär väl vara knökfullt? ;)

Daytime and nightlife

image593

Det är den långa svarta som står i fokus. Det är Nicole Richie som visar hur coolt det är att bära en lång svart klänning till vardags. Det är inget jag skulle kommit på annars.

Klänning TopShop
 Scarf Missoni Sandal Asos Purse Asos
Armband Erickson Beamon Purse D&G Pumps TopShop

Som sagt, Nicole visade
hur snyggt det är att bära långklänning till vardags. Just en sådan klänning skulle helt klart funka på röda mattan. På dagen matchas den Bohosnyggt med sandaler och en lekfull scarf. På kvällen med high heels och vampigt guld. En gladare och mer spännande touch ger de lejongula pumpsen.
Go long black dress!

Tänkbara användare av outfiten: Ja, jag får väl säga Nicole då, eftersom hon var inspirationskällan. Även kvällsoutfiten är såå Nicole!
(Men åtmindstonde dagsoutfiten hade också kunnat vara Kimberley Stewart)

Inspirerad av Mary Kate

image592

Är så glad att jag köpte skjortan jag snackade om. Detta är den alltså. Från HM.
Jeans från Åhlens, skor från HM och väska och klocka från Friis and company.

Det är min dag att både dammsuga och laga middag. Så jag borde sätta i gång. Först ska jag bara svälja en huvudverkstablett.
I kväll blir det Charlies änglar på 6:an! ;)

Regn idag

Det är inte specielt motiverande att vakna och se hur regnet ligger som en grå ridå i luften. Ganska deprimerande för att vara mer exakt. Men jag ska försöka att inte deppa ihop helt (och också försöka att inte bli helblöt påväg till bussen). Jag piggar upp mig med varm choklad och min nya rutiga skjort-blus.

Hur gör ni när det regnar för att känna er pigga? Tycker ni rent av om regnet? ;)

Den 22/8

Dagen har varit låång. Men händelserik och fruktansvärt rolig. Först höll vi i dendär "få in ettorna i gemenskapen grejen" som jag pratade om. Våran station var riktigt kul till och från. Efter lunch filmade vi våran otippade DavidOchGoliat-skräckfilm. En sysselsättning som innehöll mycket skratt, en del (av killarna) fåniga kommentarer som inte alls handlade om film, och en hel del Felix Tomatketchup ;)

Är helt slutkörd. Efter middagen tar jag ett bad och packar in håret. Det är Poirot i kväll va? Skulle sitta fint.
Nu ska jag ringa K.
Ciao!

Dolda Drew

image591

Det finns vissa kändisar som verkligen är jättebegåvade men som inte få alls lika mycket uppmärksamhet fasten de är med i storfilmer. Man skulle väl kunna säga att det finns vissa andra som tar lite för mycket plats. Men väl är väl ändå det att de håller sig borta från skandalerna, dom vill man ju inte ha.
Drew är verkligen en favorit både utseendemässigt och i vad hon ådstakommer i filmväg. Hon här ändå varit i branshen sedan barnsben. 

Har ni några favoritkändisar som ni tycker borde få lite mer publicitet än den de redan får? 

Tisdag 21/8 - för alltid en lyckodag!

image590

För tillfället går det sådana kraftiga glädjerus genom kroppen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Örhänget till höger på bilden har varit försvunnet sedan i början av sommaren. Jag hade verkligen börjat ge upp hoppet på att åter få använda dessa ögonstenar som ju betyder så mycket för mig. Men en liten flicka på gatan råkade av en slump stå utanför våran gång då min mamma var utanför. Flickan sa högt "Vems är detta örhänget?" varpå mamma inser att det är det jag tappade för så länge sedan hon har hittat.
Som kanske synes på bilden så är högerörhänget lite blekt både i guldet och i stenarna - men jag är bara glad att jag åter igen har båda och kan använda dem.

Tack så mycket!
Självklart fick min lilla granne en belöning! ;)

Dagens

Dagens känsla: Positivitet. Det känns så kul att allt sparkat igång igen.
Dagens "ser fram emot": Midsumer murders i kväll på 4:an
Dagens "have to do": Måla naglarna, nu flagar lacket!
Dagens ärende: Lyckades på lunchen hinna byta mina individuella val till engelska C. Thanks för att jag hann!
Dagens lättnad: Projektet vi tilldelades i dag var ganska lättsamt, och går ut på att spela in en kortfilm med tema skräck, david och goliat, faran återuppstår. Tro det eller ej - men vi ser ut att lyckas med den otippade kombon. ;)
Dagens vill ha: Det nya shemat. Vill ha nu!!


Daytime and nightlife

image589

Kan man ha på sig kontorskläderna på afterworken? Klart du kan! Med några enkla ombyten behåller du skjorta och byxor på och blir snyggast på festen.

Svarta kostymbyxor och vit skjorta ser alltid snyggt ut - och speciellt i höst då kostymmodet är på tapeten. Byt pjucks till ett par pumps i samma svartvita stil med en supercool klack. Stövlar och läderväska lämnar du enkelt kvar på jobbet. Välj en piggare nyans att dekorera det svartvita med, här turkost, och du är lika stilig som innan.

♥ Byxor Diane Von Furstenberg
♥ Skjorta HM

♥ Stövlar Bianco
♥ Väska Wedins
♥ Läppstift YSL 

♥ Örhängen Mango
♥ Clutch  HM
♥ Klacksko Bianco

Tänkbar person för outfiten: Den arbetssamme men festglada (what!? ;) advokaten

Två dagars klädval

image588

Stort ursäkta för dåliga bilder. Men här är i alla fall gårdagens och dagens outfits:

Rosa farfarströja Indiska
Jeans Åhlens
Klocka Friis
Väska Friis

Jeansjacka HM (barn!!)
Storskjorta mammas
Svarta byxor Åhlens
Väska Friis
Läppstift Kanebo

The new LBD everybody wants

image587


... eller i alla fall jag. The new LBD med innebörden Long black dress ;) Den är så fin här på Nicole. Jag hade dock tagit bort halsbanden och bytt till en diskretare väska. Är inte så förtjust i dassa Chanelvarianter. Jag tror det är något med kedjan.. En balenciaga (som det sig bör) hade vart bättre ;)

Förresten så är det sagt att Nic och Joel nu är förlovade. Congrats!!


Första skoldagen

Ganska nyss hemkommen från NRJ in the Park på Liseberg. Var det bra? Jo om jag hade fått en sittplats med benutrymme och fri sikt mot scenen så visst var det bra i så fall. Men så var nu inte fallet. KNÖKFULLT! VARMT! FOLK SOM KNÖR (okej jag knödde tillbaks ;)
Vi gick innan det var slut.

Första skoldagen varade i två timmar och gich ut på att planera inför onsdag då vi ska arrangera "lekar" för att få in ettorna i "gemenskapen". I morgon är det presentation för första arbetet som tydligen ska redovisas på fredag. Hoppas på något kul.

Ps. Mitt nya skåp är längst ner inne i ett hörn. Kan man känna sig mer mobbad? D.s

Btw. Tog i all hast dagens outfit i dag, men bilderna blev skamligt dåliga så det skulle bara bli fult att lägga upp här. Jag lägger upp två stycken i morgon i stället.

Rainbow

image586

Fullkomligt älskar mitt nya pennfack. Det bästa är att det går i precis den färgen man vill beroende på vad man stoppar i det. För tillfället är det fullkomligt proppat med olika färgpennor - och med andra ord redo för skolan.

Daytime and nightlife

image585

Hoops Asos Basker HM Vit tröja HM Ballerinas Scoop Jeans TopShop Pumps HM Väska Asos Rött linne Miu Miu

I fokus står de mellanblåa vida jeansen med hög midja. Måste medge att Jackie (i that 70's show) ser oförskämt bra ut i denna typ av byxor, men jag har svårt för att köpa ett par själv. Men på rätt person som sagt..

På dagen matchas de lite bohochict med enkel tshirt och ballerinas (som är så snyggt till vida byxben!!) samt stora hoops och en färgsprakande basker.
Till kvällen behålles byxorna på och ett par svarta, inte för höga pumps sätts på fötterna. En svart liten väska matchar skorna och det tomatröda, halvtighta linnet ger en glamour-touch.
Avslappnat men ändå så speciellt.

Tänkbar person för outfitsen: Helt klart Kate Moss (och kanske Keira Knightley?)

Nageltrend?

image584

Att måla naglarna på detta vis är visst något nytt. Rätt coolt men aldeles för krångligt för mig, som smetar ut lacket bara jag målar normalt. Tro det eller ej men ägaren till handen är Jenna Jameson. Säga vad man vill om henne - men handen ser i alla fall fräsh ut, med blinget och allt.
Vad tycker ni?

Kvällsplaner

Skulle gentligen gått på RixFM festival i kväll men jag är för trött. Jag ser ändå mer fram emot NRJ in the park som äger rum i morgon kväll (bättre artister).

Jag vet inte hur ofta jag nämnt detta nu; men det är ju skola i morgon. Jag kan inte få nog av att säga det. Det känns som i går då vi gick på sommarlov.
Nu kommer dagens outfit publiceras oftare, starting tomorrow. Ni vet hur det är på sommaren - många klädbyten p.g.a bad, matspill och värmeväxling ;) Det är inte lätt att välja en outfit.

Nu blir det förberedelse för morgondagen och garderobsstädning. Senare blir det James Bond och nagelpedikyr.

Trevlig kväll! ;D

10-feet

..heter det holländska (?) märke och butik jag köpte denna blus i från. Här i Göteborg ligger butiken uppe i kompassen (vet ej om den finns i övriga städer). Har länge letat efter en lite etnoinspirerad blus med dekorativa broderier som på denna. Blusen inger en liten Odd Molly känsla (något både jag och expediten antydde). Och som det sig bör nämner jag att bilderna INTE gör plagget rättivsa ;)

 

Ansiktsmask - gör den själv!

Jag har alltid varit extra känslig mot vissa produkter och dylikt. Jag är därför tillbakadragen då det gäller att köpa ansiktsmask (Vem vill ha stora utslag i ansiktet?) Därför testade jag en enkel och fuktgivande ansiktsmask som jag gjort själv.

Recept:
½ avocado
1 äggula

Bland ihop dessa ingredienser och smeta på. Jag låter sedan min sitta på i cirka en halvtimma, varpå jag tvättar bort och återfuktar med en facelotion.

För den som vill göra en mer avancerad mask finns ett recept och mer information
här. Lycka till!

Back to school

image581

I dag är det sista dagen på sommarlovet. Jag utnyttjar denna morgon och slappar lite extra (även om mamma och pappa vill ha hjälp med huset ;)
För sedan är det tillbaka till verkligheten som gäller, även om första veckan brukar vara lugn.

Något mjukt men chict är vad jag vill inleda första skolveckan med. Jag är inte mycket för tights, men till denna gråa kofta gör de sig jätte bra. Sandalerna ger en extra piffig touch, vilket ett par canvasskor inte skulle gjort.
Väskan, böckerna och nagellacket talar ju för sig själva!

Skor Din Sko Tights HM Böcker Ordning och Reda Nagellack OPI Kofta Top Shop Väska MiuMiu (netaporter)

När börjar ni skolan?

Lista från Lolita!

- Språkbegåvningar?
Jag kan svenska, engelska och har ett svagt minne av tyskan från högstadiet (och rövarspråket då om det nu räknas ;)

- Udda talanger?
Jag kan vicka på öronen ;P och så kan jag skela med ett öga. Tyvärr kan jag inte stå upp på en vit häst som galloperar och göra volter samtidigt. Tyvärr.

- Knasiga misstag?
Okej, detta är rätt invecklat - men minns ni dessa sagan om ringen ringarna man (killarna) hade i halskedjor? Jag misstog en kompis för en annan då jag i matkön i typ sjuan tog tag i dennes ring och väste "my pressssious" (som gollum) med släpig röst - varpå jag ser upp på personen och upptäcker att det är någon helt annan. Jag skämdes. Ville sjunka genom marken. ;P

- Barndomsminnen?
Oj, det finns ju rätt många - men ska vi prata mode så minns jag en vår för väldigt väldigt länge sedan då jag skulle gå till skolan och jag fick ha min mintgröna fleecetröja (ingen jacka! coolt!) och nya lilla silvriga ryggsäck som typ rymde nada. Det var himla soligt och jag tyckte att det var sommar fasten det bara var mars.

- Detta visste ni inte om mig?
Jag har en stor obsession för allt som stavas Harry Potter (eller visste ni det?).
Jag är väldigt planerad. Kreativ - ja, men har stort behov av att planera det mesta: "ja men då tar vi den bussen dit så har vi typ 1,5h på oss och så går bussen vidare från den där stationen och jag har skrivit en lista på alla grejer vi måste köpa..." ;) Är för övrigt en riktig tidspessimist.


Listan är som rubriken säger från
Lolita. ;)

Hollywoodhår och höstiga hägringar (i form av rutig skjorta)



Har för att känna mig lite bättre (duktigare) toppat lite på längden. Bara för sakens skull egentligen. Det är någon månad tills jag ska till frissan. Införskaffade i dag en hårmask från Gliss (schwartzkopf) och räknar nu med att jag ska hålla ut och verkligen packa in någon gång i veckan. Har bestämt att spara ut cirka en decimeter till i alla fall. Det lär väl ta ett år. Orkar inte vänta.
Jag har alltid tyckt att Giselles hår är hetast i hollywood. Vi har samma längd på håret förutom att hon verkar ha någon etapp mer än jag. Inspirationsbild ovan ;)

Efter jobbet i dag svängde jag förbi HM oh Åhlens. Har hittat världens coolaste skogshuggarrutigaskjorta a'la Mary Kate på HM som bara måsta bli min. Men jag ville inte bränna lönen samma dag jag fått den. Det kan man ju bara inte. Men kanske i morgon, det är en helt annan sak.

As they say - back to normal

Up on the Catwalk Art Print by Drew Darcy

Modeveckan är slut och folk har inget annat val än att suta springa på visningar. Jag ville ju också!
I vilket fall blir denna helg nästan som vilken helg som helst då det är skola på måndag. För att stärka på dendär vardagskänslan så jobbar jag imorgon också ;P. Som de flesta uttrycker sig i dessa tider så är det "back to normal" som gäller, och ganska skönt är det väl ändå. Eller..(?)

Jag måste ha en ny mascara (
Clinique high definition lashes - ofcourse = så skönt att ha hittat en favorit!) och ett paraply. Har sett en hel hög snygga varianter på Zara i alla regnbågens färger. Ska nog snappa upp ett i orange.

Bild

Daytime and nightlife

image580


stickad klänning 3.1 phillip lim
strumpisar missoni
lackväska pauric sweeney 
flats jimmy choo
pumps stella mccartney
clutch jimmy choo
nailpolish chanel

Klänningen från Phillip Lim utgör basen, och blir till vardags en bekväm men snygg skoloutfit med stor hjälp av strumpbyxorna. Då kvällen smyger sig på och det är dags för ett restaurangbesök subtraherar du lätt flats och strumpbyxor och adderar ett par benförlängande pumps från Stella i en behaglig grön nyans. Det viktigaste får plats i guldclutchen från jimmy choo.

alla plagg från netaporter

Tänkbar person för outfiten: Misha Barton

Kvällsliga bravader

Nu bär det in till stan för kvällsdate med Josefin ;) Har ju trotts allt inte träffats så mycket denna sommar. Fika och konsert är vad som står på schemat.
Later, nu måste jag kila! Trevlig kväll alla!

Candylike

image579

Klänning Nina Ricci Skor Christian Loubotin Örhängen Lee Angel
bilder Netaporter

En av höstens modetips är som känt är att blanda otippade färger och att utnyttja tillfället för accentfärger. Den som träder in på röda mattan såhär skulle få full poäng av mig.

Utmaning - vilka är dina favorithunkar?

       

utan inbördes ordning

Orlando Bloom Alla som sett Pirates of the caribean, speciellt trean, vet kanske hur ont det gjorde i hjärtat av den vackra scenen i slutet då Orlando är på en strand med Kiera. Kiera ska vi byta plats?

Jude Law Okej för att han was chaeting on Sienna, men med det smilet han visar upp i The Holiday förlåter allt. I alla fall om man är utomstående.

David Conrad Kanske inte så välkänd. Sedd i serien Ghost Whisperer (där han spelar brandman!!) tillsammans med Jennifer Love Hewitt. Jag vill också ha en såndär jättekram!

Josh Holloway Från serien Lost (tv4). Från början ett riktigt hatobjekt med sin snorkiga attityd. Men ju mer han började sympatisera med rollfiguren (favoriten) Kate (Evangelie Lily) ju mer ställde man sig på hans sida. Nu är det nästan bara på grund av honom man ser programmet.. nästan.

Justin Timberlake I bland förstår man inte varför han är så snygg. Egentligen. Men jag kan inte säga annat än att jag är avundsjuk på Jessica Biel och att jag blir knäpp då jag tänker på vad både Brittan och Cameron förlorat.
 
Nu är det din tur. Vilka fem är dina favoriter och varför?

Sega veckan

Denna vecka har gått otroligt segt. I går när jag vaknade trodde jag att det var torsdag och i dag fredag. Det är nog bra att det går långsamt för jag går en fullspäckad (men rolig) höst till mötes. Dagen spenderas antagligen med att bläddra i nya Elle och eventuell promenad. I kväll kanske jag umgås med Sara och Josefin eftersom vi inte setts på typ hela sommaren.

I går var världens segdag med godis 3½ filmer och kladdkaka. Man får vara onyttig i bland.

Btw, shoppat en ny blus från 10feet i förrgår som ska visas upp.
Ciao!

Hästtjej

image573


byxor helmut lang blus 3.1 phillip lim kavaj stella mccartney väska fendi boots celine handskar burberry london bälte celine scarve alexander mcqueen hårband 3.1 phillip lim

Ett kvinnligt mode inspirerat av en sport och sysselsättning. Läder, spännen, kragar och scarves. Sitt upp i sadeln och välj eller inspireras av något av hästsportens alla tillbehör. Stövlarna är nästan ett måste i höst (såsom förra hösten), såsom handskarna.
Vad kommer härnäst - fotboll eller simhopp? ;)

Plagg från Netaporter 


Tävlingsinfo

Jag drar in tävlingen provosoriskt för några ytterligare justeringar. Jag ska ringa makeup store och förhoppningsvis kan fler delta om kursen inte har 20 års krav som checken antydde.

Tills vidare..

Follow me to the front row

image571
klänning diane von furstenberg  väska bottega veneta  skor christian loubotin
Bilder från netaporter

Stockholms modevecka är i gång och det finns inget ställe jag hellre skulle vart på. Men eftersom att saker nu är som de är - så får jag infinna mig i att följa evenemangen via datorn. Och det har vi många bloggar att tacka för.

Se ett nyhetsklipp från DN från modevisningarna på Berns.

Tips från stan - färgglatt


   

- Gillar man Reebooks sneakers men vill ha en lättare sko har Nilsons dessa neonkarameller att erbjuda. Faktiskt något jag skulle kunna tänka mig och billiga är dem med - endast 300 pix. NinaNina heter skomärket.

- Zara har en underbar a-linje duffel i höstigt orange. Minns inte priset tyvärr men kanske ska få sig en kik ändå? ;)

Vad jag lyssnar på nu..



Nelly Furtado - Say it right

Red lips fall 2007

       



( Från vänster: Chloe Sevigny, Mitt läppstift från HM, Mary Kate Olsen, Lily Donaldson för Valentino, Mitt läppstift från HM )

Efter att tidigare burit rött på läpparna någon enstaka gång känner jag mig nu mogen för att köra fullt ut. Anledningar:

1, Jag är inte först med det (men inte heller sist) det är inte många som har läppstift alls, och i bland är det skönt att inte vara bland de första då trenden käns lite magstark i början

2, Jag har nu införskaffat ett matt läppstift, sist hade jag ett kladdigt lysande läppglans som var lite too much för att jag skulle våga. Lipstik är toppen.

3, Det finns så många snygga förebilder och celebs som kör med det. Okej jag är inget Sevigny-fan, men de röda läpparna är något av ett signum för henne - så det bör ju faktiskt nämnas. Mary Kate är antagligen den som är finast i detta. Plus att detta fenomen ligger i tiden, då bland (många) andra Valentino visade rött på their fall runway.

Nice!


You go girl!





Nicole visar sin putmage i en tight svart klänning.
Åh va kul det måste vara.
Tror verkligen på henne och jag tror att hon kan.
Vad tror ni?



















Not anymore mister!

My House Was Clean Last Week Wood Sign
Nu har jag städat undan allt under sängen med. Nu återstår endast två påsar med "spara-grejer" som ska fördelas ut på sina respektive platser. Har dammsugat med och ska bara dammtorka nu. Nu är golvet som ska läggas äntligen köpt och ska läggas då tillfälle är.

Jag ska aldrig mer:

- Samla på mer än ett halvår gamla tidningar
- Överhuvudtaget spara en söndersmulad ögonskugga.
- Aldrig mer knö in saker under sängen (i brist på ork)
- Slänga in mina kläder i garderoben.
- Bygga ett klädtorn i min korgstol (in i garderob eller smutskorg på en gång)
- Strunta i att dammsuga under sängen för att dammet ändå inte syns ;)

bild

Huge must have!



Jag planerade ju först att inför hösten köpa två par läderboots; ett par svarta och ett par bruna. Men nu har jag definitivt ångrat mig. Jag ska ha ett par svarta boots och ett par indianstövlar. Minnetonkas som de kallas. Till ett par tighta jeans och en kofta kan det inte bli annat än rätt. Where to find these?

Boktips!


Dagens syssla blir
denna fruktansvärt
roliga bok av Martina Haaag.
Mycket lättsam och sådär konstigt
rolig och beskrivande.
Perfekt sommarläsning.
 

Break a leg

     

Jag vill också ha skyskrapehöga skor i orange från Cum och få världens spiror.
Inte för att jag skulle kunna gå i dem, men jag skulle helt klart kunna stå still och se supercool ut.

Höstkap

73263-563


En kort sväng på stan med systrarna (innan de drog iväg på bio) resulterade i detta linne från Zara. Jag vet att jag kollat på det innan, men priset (då 399:-) har stoppat mig. Men nu var det då på rea, och en medium ska väl kunna sys in. (Eller?) I vilket fall blir det perfekt till hösten med jeans, boots och tjock kofta över - allt i simpla färger - tillsammans med denna färgklick som bär några av höstens IT-färger; lejongult, chokladbrunt och någon form av happy tealgreen ;)

En Nivea Deoroll - Pearl slank också med hem.


På tal om att sy in plagg, jag har "ärvt" en kofta av bigsis som är helt funktionsduglig förutom avsaknaden av otaliga knappar. Ska därför i början av nästa vecka bege mig till knappkarlssons och köpa nya. Lejongula ligger min röst på för tillfället.

Lets go for a swim


Solen steker och inte en vindpust. Väldigt härligt men också väldigt varmt. Efter en glasspromenad blir det nu vila i skuggan med ett stort glas vatten och julinumret av pause. Skulle dock vilja ligga på beachen nu.
Men det blir antagligen av i morgon.

Tisdag

Vaknade tidigt i dag och satte med ens i gång att rensa alla påsar och lådor på rummet. Jag har en ovana att lägga allt på hög ;P
Så nu har jag bara kvar att rensa i garderoben och under sängen (det sistnämnda får jag ta en dag jag verkligen har tid).
I dag sägs det ju ska bli den varmaste dagen hittills, så jag ska ut och sola. Ciao!


Late summer obsessions

image557


Rosa korta shorts TopShop.
När man äntligen fått lite färg ska brännan matchas med fushia och orange.
Go colours! 
Läpparna vill jag måla i fushia de med.
Som detta från Ysl.
Stora skinnväskor är riktigt snyggt till ett par slitna jeans..
Polon funkar för svalare sommarkvällar.
Till ett par korta shorts och flats.
Ett par mer classy shorts står på min önskelista.
Höga färgsprakande wedges är så najs till ett par bruna sommarspiror.
Måste köpa ny parfym.
Snarast.

Plagg från TopShop, Polotröja HM


Vad jag vill

Tänker: på kvällens biobesök. Ska bli helmysigt!
Känner: Att jag måste ut och pressa lite till.. brun brun brun ;)
Tycker: att det var på tiden att "sommaren" kom
Vill: shoppa järnet (men ekonomin tillåter inte just nu)
Ska: strax ta en promenad med K. Köpa glass!
Borde: Rensa alla påsar på rummet.
Måste: Måla på nytt nagellack.
Hoppas: att vädret håller i sig :)
Längtar: (lite) efter skolan ( trots allt ;)

Snodd av
lolita