Glad valborg!


För mig innebär denna lediga förmiddag pluggande. Filmkunskap med andra ord.

Planerar som en galning inför min big shoppingday om nu mindre än en vecka. Jag vet inte om jag berättat, men jag har hållt mig från stan riktigt länge nu. För att spara ihop en hel del och sedan verkligen ha en shoppingdag! Med lunch och fika inkluderat. Det blir alltid en sväng till stan efter skolan på en halvtimma nu för tiden, och jag saknar hur det var förr då jag hade tid att gå en hel dag och sedan komma hem med händerna fulla av kassar. Detta kommer med andra ord bli min biffiga vår/sommarshopping.

Längtar!

Och så längtar jag efter detta så otroligt mycket - 25/6 Justin Timberlake futuresex loveshow!



Colour up!

image402

Det bästa med våren och sommaren är alla färger. Till skillnad från vintern får man nu lov att klä sig i spraknade exotiska nyanser. Här är smaskiga sommargia plagg som jag inte skulle motså. Speciellt inte bagen.

Topp Zara
Sko Skopunkten
Väska Zara
Byxor HM
Halsband HM

(Åh vad jag är glad att zara öppnat här i Götet)

Geeky!



Favoritfilmer: Harry Potter.. så geek men thats me!
Favoritfärger: Älskar grått och rosa nyanser. Pasteller.
Favoritdesigners: Svårt. Är ju en budgetmänniska till mång och mycket. Men inspireras av Stella Mc Cartney, Prada, Victor and Rolf mfl.
Favoritämne: Engelska
Favoritmodeller: Lily Cole, Moss,
Favoritstilikoner:  Nicole Richie först och främst, Kate Moss, Sienna Miller, Micha Barton
Favorittidningar: Elle
Favoritaffärer: Hm, Raglady, Åhlens är stabilt, Benetton, Indiska
Favoritcafé: Condeco i arkaden, Vanilj eller Evas Paley på ave.
Favoritresmål: Jag vill så gärna till Rom och London. Och karibien.
Favoritböcker: Geek!! Harry Potter.
Favorit tv-program: Lost (geek?), Medium, Ghost wisperer, House, That 70s show. (Geeky?)
Favoritjeans: Från Åhlens, tighta och bra.
Favoritmotion:  Jag tror att mina promenader till och från skola gör mig mer än jag tror. Men aerobicen är en höjdare, där man själv sätter pulsnivån själv. Verkligen!
Favoritsommartrend: Flats, korta shorts, slappa tees, namntryck och motiv, mycket färg ( men helst inte marint för min del) Silver och neon.

En dagens! (oj!)

Yes, tar mig tiden att fotta dagens. Det går faktiskt riktigt fort, så varför jag rent ut sagt lagt av med undanflykten "det tar för lång tid" är skitsnack. Sorry (?)


    

Skor från Asos (nu är dem mer uttöjda)
Skjorta Jc
Byxor Åhlens

Nu måste jag skynda mig till skolan, vill inte komma försent till naturkunskapen.
Ciao!

Inspiration vid en ostmacka.



Kikade igenom en liten Hm katalog som dampit ner i brevlådan bara för någon dag sedan. Lite sommarnytt.
Ingen tvekan om att tunikor är riktigt IT just nu. För att de är så användbara. Till jeans, till shorts, till leggins (för den som vill, dock inte jag) eller som slapptröja hemma. Vad som är bäst är att de går lika bra till vardags som till fest! Syftar extra mycket på den svartvita ovan. (Eller
min gråmönstrade som har används i det syftet den med)

Skall överväga dessa två, för de är fiktigt fina. Tänk den Vita till ett par tighta lagom slitna jeans och ballerinas + truls på huvudet!!


Angel vibes!

Caroline satin dress large view

Dagens vill ha blir helt klart denna adorable kreation från
Jovovich-Hawk. Så grymt söt!
Vill någon ge denna till mig i välgörande syfte?
Skulle vara p e r f e c t för skolavslutningen!

Tack på förhand!














Hej! Jag lever!

Jo det är sant. Även jag började ju smått undra om jag verkligen inte ramlat ner i något hål far away. Men förklaringen är ett sjuktstressigt och jobbigt (men kul) projekt i skolan. Det är nu över och nu kommer jag ha mer tid för min egen blogg. Yesess!

Jag kan uppdatera med att berätta att telefonen jag valde som födelsedagspresent blev K 550i. Känns helrätt och kameran fungerar jätte fint!



Dagen före min 18års dag!

Har inte bloggat på hela veckan. Kan bero på att tidningsprojektet är på stort G och jag har fullt upp. Jag personligen jobbar på projektets blogg, meaning att jag sitter framför webblogg hela dagarna, och är inte så sugen på att fortsätta väl hemma. Sorry.

I dag blir det lungt. Hemma och måla naglar, fixa läxor, planera 18års middag, ev ändra layout på bloggen.

Kram!

The fashionfight

       

Bild av SonyEricsson Mobiltelefon K800I         Bild av SonyEricsson Mobiltelefon K550i svart


Mellan två såkra kort. Den klassiska gråa med skarp makeup och en som passar till alla tillfällen. Eller den lilla, smala svarta med trendigt metallicskärp i midjan?

I morgon är min födelsedag, och jag har fortfarande inte bestämt mig.
Sony Ericsson k800i eller Sony Ericsson k550i?
Den ena 1000 kronor dyradre än den andra. Den första med superhypad kamera och 1000tals funktioner eller dena andra som duger minst lika fint med sin 2megapixelkamera.
Någon som hört något bra eller dåligt om respektive?

Kan inte bestämma....


Bilder OnOff.


Danmarkstripp

  


Jo, påskaftonen var så såpass "fullspäckad" att jag helt glömde av/ inte hann att berätta att jag i (dagen efter påskafton) var med familjen i danmark över dagen. Inte mycket affärer öppna, men skagen erbjöd en del samt taxfreen såklart. Åt god mat och fikade inne med varm choklad medan det regnade utanför.
Avslutade innen båtresan hem med middag på en grekisk restaurang i Fredrikshavn, Akropolis. Gorgeus food!

♥ Inhandlade nytt smink på taxfreen; Ofta underskattas vissa av budgetmärkenas produkter. Men vissa är verkligan värda att prövas, i detta fall Loreal glam shine. En beigeaktig färg named sand crystal fick hänga med hem.

♥ Efter att jag fått pröva en av cliniques mascaror fick jag mersmak. Det blev en med hälften kam och hälften borste. High definition.

♥ I mitt påskägg låg i år förutom godis även en body summerglow för ansiktet. Verkar funka bra! Vad fick ni i påskägget?

Visne - för trötta ögon

Haha.. jo det skulle jg behöva. Men det är lika bra att ge efter och gå och lägga sig. Har suttit uppe och gjort inbjudningskort till min kommande födelsedagsmiddag. Superfina blev dem! Men som slltid så är det lite man inte köpt tillräkligt av. Får fylla på efter hand i stället.

I morgon blir det middag hos M. Har tillsammans med K köpt världens sötaste present.
Jag vill ha den!!!

Nej, nu blir det bedtime. Kram.

Liten sammanfattning av denna dag.


Dagens frisyr: Boll mitt på huvudet
Dagens smink: rouge, mascara och lätt eyliner
Dagens klädsel: Gräddfärgade converse, jeans, vit tee, grå hood HM eller gulrutig skjorta
Dagens planer: In till staden, möta upp K, köpa present, sola solarie och i kväll aerobic.
Dagens finaste: Mitt kanebo läppstift i cerise


Snart skriker plånboken "Im starving!"

image398

Dagen på stan gjorde garderoben trängre, men plånboken hungrigare. Anyways.

 ♣ Jag kollar ofta bland HM trend. I bland dyker det upp några godbitar som inte är för extrema, som denna tunika (?).
I bomull och siden, Toppenmaterial!
Dock vet jag inte om färgen är min, men ändå. 

 ♣ KappAhl hade ommbygnadsrea, den enda anledningen till att jag kikade in, och det var väl tur. Hittade en sjal i gammelrosa på halva prsiet. 

 ♣ En vit tee hängde med hem också.
(Och don't ask about axlarna på tröjan, eller den framåtlutade posen heller för den delen)

Snabba puckar.

Nu bär det straxt iväg till stan, ska kika på lite allt möjligt, för att sedan möta upp J för en fika och lite girltalk.
För dagen har jag på mig marinblåa byxor - Åhlens, vit kofta - MQ, samt svarta lackballerinas.
I kväll blir det förhandsvisningen av
Wild Hogs, med bla John Travolta på downtown. Ska bli mysigt!

Nej, nu är det hurry för min del.
Vi ses i vårsolen, Ciao!

Inspiration

    200307_coordination.jpg

♥ Sofi har en likadan jeansskjorta som jag, hennes kombination är riktigt söt. Men jag är inte den som gillar tights, tyvärr. Men att ha den uppknäppt är inget jag testat. Måste leta lite långa toppar att ha under min.

♥ Cameron + friend ser riktigt vardagssnygga ut. Och lite lika i stilen. Lång hängande sjal hänger fortfarande i, uppvikta jeans och lackballerinas är riktigt fint by the way. Dock fel skor på Cameron.

♥ Angående väskan från HM, kikade på den mycket i vintras (?) då den kom. Men investerade aldrig i en. Tror någon att det kan ligga och skräpa en på rea?


Bilder: aftonbladet, celebworld, copenhagen streetstyle

Refreshed

Efter att ha slappat hemma hela dagen drog jag till Aerobicen, och det gjorde gott - trots skavsår.
Mina asos flats är hårda och jag får ta och vänja mig vid dem här hemma först.
Som synes har jag ändrat layouten igen här, men lugn det är samma blogg.

Nu blir det en dush och sedan ska jag planera inför morgondagen.
Det blir eventuellt en fika med J.

Ciao!

Det var på tiden


           

Eller hur!? Lite nytt som inte kommit upp ännu.

- Världens sötaste rutiga skjorta med blomapplikation. Söt till både jeans och vanliga svarta. Eller till shorts..

- Tunika från HM, användes hos S i fredags (Inga bilder på klädsel därifrån har hittats ännu)

- Testar Sunsilk Blow Mousse. Får se hur det blir.

- Världens sämsta bild på ett jättefint armband. Skam! Från Gina Tricot på rea.


Me love my Guerlain



image391

4-ever(från Bohemica)

4 jobb jag haft:
-- I kiosk
-- Städat hus inför flytt
-- Praoat på Muffins
-- Praoat på fotoaffär
4 ställen jag varit på:
-- Venedig
-- Diablere (Schweiz)
-- Barcelona
-- Prag (för att bara nämna.. ja 4..)
4 favoriträtter:
-- Köttfärsås och spaghetti
-- Barbeque
--Thaimat
-- Pizza
4 filmer jag kan se om och om igen:
-- Alla Harry Potter
-- Pirates of the Carribean
-- White Chics
-- Sagan om Ringen
4 ställen jag bott på:
-- Göteborg
--
--
--
4 teveserier:
-- Lost
-- That 70s show
-- Medium
-- House
4 webbsidor jag går in på dagligen:
--
http://sigrid.webblogg.se
-- http://annamirjamaria.blogg.se
-- www.efterfesten.com
--http://lolita.blogg.se
4 ställen jag hellre skulle vara på nu:
-- Typ i karibien
-- I min säng.. hellre än hängandes här över datorn
-- Paris, London eller Milano
-- Hagabadet... lätt.