Tv-tips!


Joanne Kathleen Rowling med antagligen den mest geniala boken någonsin.

Nu mitt i allt plugg blir TV mitt sätt att koppla av, för att tänka på något annat. I kväll kommer en dokumentär som inte får missas. Om J.K Rowling och hennes år då hon skrev sista Harry Potter boken. På Tv4 klockan 21.00.

Missa inte! :D

English garden

image859

I dag drömmer jag om försommar och en egen
engelsk trädgård.

Klänning och skor Miu Miu, hatt från Melissa Odabash

Plagg

70% rea på NK!

image854

 

Här är innehållet från NK-påsen. Ett par ljust beiga (jaa, dom är begia även om de ser vita ut!) flats med stor,svart dekorativ sten framtill. Är speciellt nöjd eftersom jag inte kan undgå sambandet mellan dem och Chanel. Jag sitter fast i en Chanel-snödriva ;)

Nu har jag pluggat i fem timmar och plöjt igenom hela franska revolutionen. Nu belönar jag mig själv med film!

Och detta inspireras vi av i dag..

image853

Chanel coture spring 2008. De olika kavajerna känns helt rätt - att bryta av med ljusa raka jeans eller köra prydligt rakt igenom med kjol, strumpbyxor och flats som ovan. Flats är nog det bästa som finns! Jag vill vara en chanel-modell!

Vill du?

Dagens vill ha!

image852

Hur underbara är inte
dessa?

Jag älskar rea!

image851

Vad finns i denna påse mån tro? Jag kan avslöja att det är något man har på fötterna införskaffat på rean ;P Ska fixa en vettig bild på innehållet sedan. På tal om rea så sägs det att monki har en galen rea på 75% just nu, antagligen värt ett besök någon dag. Nu blir det mera plugg. Ciao!

Ps. Ni missar väl inte
Velour i kväll? Tv-kvällarna blir bara bättre och bättre :D

Alltid samma visa

Massor i huvudet just nu, och jag gör det klassiska - skjuter upp allt jag måste göra till exempel. Har läxor att ta tag i, så varför sitter jag här!? Jag längtar till helgen.

Tagen på sängen

image850
Dagens:

Blus/Skjorta Tiger of Sweden
Väst Åhlens
Jeans Åhlens

Ej på bild:
F&C  väska samt örhängen
Bikerboots
Din sko













Slutrea

 

Har glömt av att visa denna lilla kavajsak från Zaras rea. Plockade den på 70% och det kallar jag kap. Orginalpris 800:-, mitt pris 200:-. Det knepiga är att det svämmar över av dem i butiken (dock inte i min storlek längre). Är det bara jag som ser potentialen i detta plagg? Jag var jätterädd att de skulle ta slut fort som attan och att jag skulle bli utan där jag stod och försökte ha is i magen. Men tydligen behövdes det inte. Finns i orange med.

Denna väst snappade jag upp på måfå på Åhlens "Halva-reapriset-gäller-rea". 75:- och jag är nöjd. Riktigt nöjd!

Så blev det vardag igen

Vilken hektisk dag! Jag har flugit som en vante i vinden mellan hemmet, tandläkaren, skolan, stan, tandläkaren igen och gud vet vad. Äntligen hemma i alla fall, men plugg står på schemat. Jag som redan är helt slut. Ska i alla fall kolla in dagens modevisningar! Det är ju försda dagen på Sthlm fashionweek!! Åh vad jag önskar att Göteborg också hade en. Vem vet, en vacker dag kanske...

Lördag

Sofie Dillon » RUSSIAN LOFFICIEL » 1

I dag är en ganska trög och slö dag. Regn och rusk och mycket läxa och huvudverk. Låter inte så kul va? Tyvärr är det såhär de närmsta timmarna kommer att fortsätta, med plugg alltså.
I kväll känner jag för bio. Någon feelgood-film i allt elände ;P
Några tips? Jag har ett tips, och det är fortfarande Försoning med
Keira Knightley. Bilden ovan påminner om henne i den filmen.

Bild

Fredag!!

Här har det ekat tomt ett par dagar. Men nuså. I kväll blir det mys hemma med pizza, godis och grönsaksdipp. Onyttigt värre. Trevlig fredag alla!

Att göra eller icke göra

Har pluggat undan lite och därmed fått en del saker strukna från min "Att göra lista". Skönt! Om en halvtimma pallrar jag mig ner till träningen, yes!
Skönt att komma i gång igen. Bara det att jag har träningsverk från gårdagens skolbadminton (i 30min) säger sin sak ;)

I övrigt är vi på rätt kurs vad gäller projektarbetet. Tanken är att det ska bli ett modemagasin (producerat av 5 flitiga tjejer). Härligt! Jag står bland annat för skönhetsreportaget, men det är nästan inget bestämt ännu. Kommer bli super!


En förskönad sammansättning av mig själv

image847

..kan man väl säga, eftersom detta ska likna min egen dagens outfit. Dock känns denna ovan lite glammigare. Min består av grå polo från Zara, Jeans från BikBok, stövlar från Din Sko och i stället för en Bottega Veneta bag har jag en svart sportbag (gympa i dag). Men det duger det med. Jag har ju mitt fina Tiger of S skärp med ja ;)

Kofta Temperley of London
Boots Chloé
Jeans Marc by Marc Jacobs
Väska Bottega Veneta

Bilder

Vecka 4

Camilla Åkrans » Flair » 2
"This week i'll just hang around in my English garden, isn't that lovely!?"

Om så ändå var fallet.. I morgon startar den fjärde veckan på 2008. Vad händer då?

Skola hela veckan, så klart, och mycket plugg. På tisdag blir det dock ett besök av en Buddhistmunk och vi skulle bland annat meditera (hur coolt är inte sådant ;) så det ser jag fram emot. Jag ska komma igång med träningen igen, de två månader som är kvar på kortet. Aerobics på tisdag.

Något av det bästa är att jag ska göra en fotoshooting (skolgrej) på antagligen onsdag. Modell är syrrans häst Rammazzini. Kommer bli så bra!

På torsdag ska jag och K på balett på Göteborgs Operan, närmare bestämt Askungen. Det ser vi också fram emot.

Söndagen är uppbokad för släktkalas och fredag och lördag är fria. Utgång eller spelkväll? Vi får se..

Vad har ni planerat i veckan?

Bild


Söndag

image846
Kofta HM
Klänning HM-trend
Strumpbyxor HM

Kanske  världens sämsta bildkvalite, men visst syns
det att det är mitt
HM-kap jag har på mig.
I dag ska (HM-klädda) jag till min morbror på kalas och
som vanligt vet jag inte hur mycket personen i
fråga fyller. Jag är sämst på sådant. I kväll blir det
plugga av och planering för veckan.
Nu ska jag måla naglarna. Ciao!


Ps. Vad gör Ni denna söndag förresten?


Vitt och vipp



Nu när studenten börjar närma sig så smått kommer jag också på mig själv med att leta efter vita klänningar. Vilket är bra! Denna från Donna Karan (s/s -08) var fin och kommer ligga i tryggt förvar i mitt bakhuvud när jag ska ut och leta efter en kreation för den stora dagen. Vitt ska det vara!

J Simpson



Jag har aldrig varit ett fan av Simpson. Men håller ni inte med om att hon inte ser lika bra nu som hon gjorde förr? Detta är inte alls glamouröst. Eller vad tycker ni?

Måste avboka friskis

Visst är det inte farligt att träna när näsan rinner. Men jag är hängig och ögonen känns röda och svullna. Just nyss attakerades jag av en huvudverk med. (Åhhh va synd det är om mig!!) I vilket fall avbokas friskis. Ska ta en kopp the och skriva på min uppsats istället. I morgon är det fredag! Yey!!


Onsdag

För ett par dagar sedan infann sig halsonten. Den gick dock över. Nu har rinnögon och snuva infunnit sig. Jag vet inte vad som är värst. Känner mig lite som en bassethund med svullna ögon - fastän det inte är så farligt alls. Jag överreagerar alltid. I vilket fall har jag fått gjort mycktet skolgrejer i dag - dock inte de största sakerna som bör göras först. Varför är alltid de svårast att ta tag i? Anyways. Nu tar jag ledigt resten av kvällen. Ciao!

Saved for a rainy day

image844

Nu har regnet kommit tillbaka, och med det har bäcken vid skolan börjat svämma över. Allt är som det brukar då med andra ord... Jag vill vara snygg i stövlar - svarta hunters i all ära, men mönstrade Burberrys är galet fint. Såhär skulle jag vilja se ut i morgon.

Jeans DG
Blus Chloé
Skärp Michael Kors
Stövlar Burberry
Väska Marc by Marc Jacobs
Kofta Pringle of Scotland

Bilder

Dsquared favorites

 

Såg just ett program på Star om bland annat köphysterin då Roberto Cavalli släpptes på HM världen över och om Stockholm fashionweek. Men framför allt fastande jag för Dsquared-visningen och därmed Dsquareds underbara örhängen (visningen Rhianna var med på). Galet fina och iögonfallande. Mjau!

Bilder

Rachel Bilson



Det förekommer inte lika ofta kändisbilder längre här på bloggen. Men nuså. Rachel Bilson looks smashing! Älskar klänningen i blockmönstrat och även färgerna. Fräscht med svart till. Vad tycker du? Snyggt eller inte? 

Snow in May

image843

Jag vill ha snö i vår! Alltså inte äkta snö utan snövita klänningar. I Viktor and Rolfs vårkollektion visas en hel bunt vita kreationer upp, (majoritet vita klänningar) och skulle det inte vara fint att ha en själv!? Till gråa strumpisar och ballerinas i vår och barbent och luftigt i sommar. Heja heja va fint!

Disney on Ice



Snart bär det av mot Scandinavium med tjejerna för ändamål Disney on Ice. Hur gamla var vi nu igen? ;) Hehe. I vilket fall. Har på mig svart polokofta, begia tighta bommulsbyxor med fickor (lite chinosfeeling), stor blommig sjal från Gillblads och mina bikerboots. Så skönt att slippa ta bussen nu när C har körkort! Puss!

Förr eller senare hänger allt på superrea!

image842

Och det gjorde även denna. Först reades den ut för 100:-, vilket är riktigt hyggligt eftersom den en gång i tiden kostat 700:-. Men jag förstod snabbt att det inte var många med mig som såg att det fanns potential i denna klänning. Så jag vågade vänta, och nappade den i går för 50:-. Det kallar jag bra! Skulle mer än gärna
behålla den lång, men eftersom jag antagligen aldrig kommer att få tillfälle att bära den sådan syddes den i dag upp. Nu är den knäkort, och eventuellt gör jag den lite kortare en dag, men for now är jag nöjd. Från H&M-trend.

Syns det att det är klänningens färger i layouten? ;)

   

Söndag

Det har hänt både bra och dåliga saker. Jag tänker dock inte nämna de dåliga här, utan bara fokusera på det som är bra. Anyways, i dag ska jag på Dinsey on Ice med en bunt tjejer. Men innan det blir det plugg, städning av rum, planering inför veckan, några telefonsamtal och så ska en ny klänning sys upp (den skymtas på min nya presentationsbild!) Och på tal om det ja - layouten är ändrad. Lite mer januari tycker jag. Vad tycker ni?


Nicole Richie är inte längre gravid!


 



För i går föddes deras lilla flicka som kommer att heta Harlow Winter Kate Madden. Undrar vilket av namnen som är tilltalsnamn. Jag koppas på Winter. Grattis i mängder till de nyblivna föräldrarna. Visst klarade Nicole det jättefint! ;)
Flickan föddes på Cedar-Senai sjukhuset i LA. Åh nu väntar vi spänt på bilderna!


Belöning

image837

Åh va roligt! Nya Elle låg i brevlådan i dag! Snygga Scarlet på omslaget. Ska läsas i kväll som en belöning för att jag jobbar på här hemma! Perfekt! Har skrivit klart mitt CV nu och är nöjd faktiskt. Skönt! Tillbaks till arbetet!

Måste göra mycket nytta

Sista lediga torsdagen. Nytt schema från och med nästa vecka. Jag måste göra en hel del nytta i dag. Skriva två arbetsdagböcker/utvärderingar, läsa lite på historia (suck!) och framför allt skriva ett CV. Jag måste ta mig i kragen och skaffa ett jobb för i sommar och efter sommaren. Så var det med det.

Innan håret blev rufsigt i den hårda Göteborgsvinden

image836


Chloe inspirerad blus
Zara
Jeans Åhlens
Väska Friis and Company
Nagellack Isadoras Blackberry Wine
Till Mcboots från Din Sko



Min dag

Jag är trött. Efter en fullspäckad dag. Vaknade av mig själv i morse - som tur var. Klockan hade typ stannat och konstigt nog vaknade jag när den skulle ringt (synsk?). I vilket fall iväg till skolan och efter det en titt på balklänningar i stan och sedan flera timmars plugg med Josefin på Fröken Olsson med ett par koppar the. En runda bland alla reabutiker (butikerna börjar sakta sänka priserna på vissa plagg!). Strumpbyxor införskaffade. Hem och mat! Jag är trött som sagt var. Speciellt eftersom jag sov som motsatsen till en stock i natt. Dåligt alltså. Ciao!

Klänning


image835

Ett tappert försök att känna sig lite extre fin en trött måndag - klänning.
Jag kan faktiskt inte svra på om jag kände mig bättre i dag, men fin - det är den!

Klänning - HM
Kofta - HM
Strumpisar med hål i tån (bör köpas nya) - HM
Håret i rund knut
Till Mcboots från Din Sko samt Friis-väska






Mer romantik med Luella

73263-833

Luellas S/S 2008 innehåller antagligen de klänningar, blusar och kjolar som många tjejer och däribland jag skulle säga har idealmönstret. Smått & blommigt. Skärningarna och detaljerna är också helt gorgeus. Volangerna, kragarna och vippet. Påminner om min HM-klänning en hel del. Den ska jag bära i sommar!

Måndag - återigen..

Åh. Vad. Jag. Inte. Ville. Gå. Till. Skolan. Imorse. Men jag var ändå tvungen. Seg dag med överrraskande redovisning. Men det gick okej. Dagen inleddes dock med film på kreativt krivande. Slappar framför Harry Potter nu. Mer blogg senare. Ciao!

Ps. Ska ändra layouten lite eventuellt. Julen är ju faktiskt oficiellt över nu. Typ.  

Romantik

image832


Försoning - en helt klart sevärd film om man gillar lantliga idyller på 30-talet och skira klänningar. Den bör ses om så bara för sin genialiska filmning och de lekfulla och vackra vinklarna. en speciell berättarteknik och ett sätt att bygga filmen som inte många andra anammar. Om inte annat kan man se både Försoning och Being Jane bara för
James McAvoy.

Nästa film får bli The Jane Austen Bookclub. Och när jag ändå är igång - ni som inte sett Being Jane. Se den!

God natt!

Dagens lilla randiga

image830
Kofta
HM
Klänning HM
Strumpisar HM
Väska Friis And Company
Nagellack Mavalas Bordeaux
Till biker-boots från Din Sko

Perfekt mys-fin outfit för en förmiddag inne. Puss!







Vet inte hur många listor jag avverkat hittills..

image829
Backstagebilder = inspiration

Gillar: Att känna mig fin, vara glad, shoppa, dansa, äta godis och att göra saker som känns lyxiga
Gillar inte: Folk som tror sig vara viktigare än vad de i själva verket är. Folk som hela tiden ska vara bättre än andra.
Blir glad av: Fina kläder och fina människor. Mainly.
Inspireras av: Backstagebilder, männsikor på stan och modemagasin. Filmer och böcker.
Modekjedja: Hm för bra budget, Zara för lite mer speciella kläder och större valmöjlighet.
Modehus: Shit.
Chloé är ofta en stor favorit. Och Stella för hennes bärbara kreationer.
Modetidning: Läser Elle och Glamour. Även tyska Glamour mest för att hålla tyskan igång.
Läser annars: Mycket. Damernas Detektivbyrå, massa chiclits och modeböcker samt Harry Potter flera gånger om
.Lyssnar på: Mycket faktiskt. Inte techno eller metal och dylikt. Allt från Snoop Dogg och Dolly Parton till Celine Dion och Sahara Hotnights.
Dricker: För tillfället har jag en obsession för varm honungsmjölk och även rabarber/grädd the. För halsen.
Äter: Allt möjligt glutenfritt. I don't care.
Färg: Ja ;)
Doft: Versace Bright Crystal, Dior Poison, Therriey Muglers dofter. Just nu Marcs Daisy dock.
Smink: Concealer under ögonen, mascara på överfransarna, rouge och eventuellt en dov ögonskugga. På party är det andra bullar dock.
Skor: Bekväma snygga. Skorna gör outfiten. Ballerinas, flats, bikerboots, gummistövlar. High heels är snyggt men ingen hit på mig.
Vad klär du dig helst i: Just nu? Kjolar och klänningar. Stickat och jeans. Allt handlar om kontraster och att blanda material. Annarsär jag en sann jeanstjej som älskar junkfood tees.
Vad klär du dig aldrig i: Joggingbyxor i skolan. Aldrig heller leggins. Åtminstonde aldrig offentilgt.
Sparare eller slösare: Mitt studiebidrag går åt, däremot kan det ligga i plånboken ett tag innan allt är borta. Så mitt emellan. Även om jag i bland funderat på om jag är shoppingmissbrukare.. eller vad det nu heter. (Men vem är inte det i så fall) ;P
Morgon - eller nattmänniska: Som jag sagt förut.. dagmänniska.
Favoritgodis: Allt.
Favoritfilm: Älskar filmer som utspelar sig förr i tiden. Romantiska filmer med snygga hunkar. Fantasifilmer går alltid hem. Skräck är däremot ett svagare kort.
Favoritserie: Lost, Medium, Ghost Whisperer.. har nyligen fått fler kanaler ;P
Vad vill du jobba som: Något som gör mig glad och som jag inte bara jobbar med för att tjäna pengar. Utan något jag får ut något myket mer, personligt och glädjande av.
Syskon: En lillasyster och en storasyster.
Pojkvän: No.
Dröm pojkvän: Förstående, gullig och med bra klädsmak. En sån som ger en finurliga blickar och ler fint.
Hur många barn vill du ha: 2
Favorit årstid: Sommar.
Sommarplaner: Grekland. Jobba (förhoppningsvis nytt jobb) och umgås.
Vinter planer: Ha på mig fina klänningar till värmande strumpbyxor och gå på bio och fika med fina vänner. Och vänta på våren.
Favorit väder: Sol, värme och varmt i vattnet.
Spelar du instrument: Nej.
Gillar du att sjunga: Jag sjunger jämt. Jag är som Sickans lillasyster som sjunger hela tiden tills alla andra blir galna. Precis sån är jag.
De här är jag bra på: Att skjuta upp saker. Något positivt.. att dansa - alla är bra på att dansa om man bara vill.  
Har du tatuering /piercing? Bara öronen.
Humör just nu: Glad. Trots skola i morgon.

Måndagsinspiration - vi blickar framåt!

   

Det som i går låg som ett vitt gräddtäcke över en nougatfylld tårta har i dag förvandlats till genomskinligt bananmos. Slask var ordet. En hopplös väderlek som varken tillåter snöbollskrig, promenader eller någon form av sko som är snygg nog att vilja ha på sig. Attans. Dax att leta fram dagens guldkorn.. Jag är ledig i dag, har en lång och lugn frukost framför mig, i kväll blir det bio med K, i dag startar NK:s rea (bör man ta sig en titt?) Och så peppar vi inför våren med Stella Mc Cartneys ursöta kreationer. Pepp-pepp..

Hej - ett ganska passande ordval


Jag kan förklara frånvaron som ett spontant och impulsivt mini-break från bloggen. Jullov med andra ord, det får väl en bloggerska också ha!? Har varit en del i stan och hittat lite grejer. Har bland annat en vårjacka och ett par byxor, båda från Zara, som ligger kvar i sina påsar medan köparen (jag) funderar på hur mycket de vill behållas. Hurra för 30 dagars öppet köp även under rean! Några andra plagg som hänger ute i butik snurrar runt i huvudet för tillfllet med. Köpa eller inte köpa? Is i magen och vänta? Köpa snarast? Skita i det? Anyways så väntar och hoppas jag på 70% rea nu.

Skola på tisdag igen = Nooo! Jag har verkligen gjort mig bekväm med denna ledighet. Sovmornar till elva och sena kvällar (nätter) med två filmer på raken. Ja för en gångs skull hinner man se båda kvällsfilmerna. Tänkte varva ner nu och börja lägga mig i tid och vakna tidigare för att komma in i skolbanan igen. Men det ser inte ljust ut. Victorias secret ska ses 20.00 som det sig bör (och om jag har längtat!). Tydligen visas också en av Justins konserter från i somras (som jag dock sett). Men jag måste ju bara se den igen. Och i morgon kväll står bio på schemat. Hur ska detta gå?