Tankar om min glesa bloggning..

Alltså i bland är jag bara så himla dålig på att blogga. Det blir bara vanligare och vanligare. Försöker, men har mycket annat som kommer före, och ofta när jag har tid blir det ändå inget av.. av någon anledning. Jag tänker, att jämför man med många andra så har jag inga läsare alls. Tänker att jag bloggar för mig själv, att det bara är jag som läser min egen blogg...  Det känns lite lönlöst att blogga i bland, då tanken  att jag bloggar för MIN SKULL brister vissa stunder, och i ärlighetens namn har jag funderat på att lägga av i bland. Men så tänker man på hur underbart det är att få skriva av sig, notera sina tankar och vad man gillar. Och så tänker man att vad är det för skillnad på en läsare som bryr sig och 500? Finns det kanske någon kotte där ute som faktiskt uppskattar min blogg? Ska i alla fall försöka bättra mig, ett meddelande till om inte eventuella läsare, i alla fall till mig.

Kanske ett väldigt luddigt utlägg, känner mig bara skyldig att förklara mig i fall det finns någon där ute som läser.

Puss och kram!

Jag säger bara sommar



73263-515


Put your records on i mp3:n. Strandpromenad i Skagen och saltvatten i håret.
Det är längre kvar än vad man tror. Tyvärr.


Chiliräkor med pasta

Recept på en enkel och snabb lunch för en person.

Du behöver:
-Spaghetti för en person
-En paprika, gul eller röd
-En bit purjolök
-Chilisås
-Två skedar skalade räkor
-Matlagningsgrädde
-Ruccola sallad

♣ Koka spaghettin som vanligt.
♣ Hacka löken och paprikan och fräs på tills lökens kanter är gyllenbruna.
♣ Häll sedan över lite grädde (beroende på hur såsigt du vill att det ska vara)
♣ Häll sist i räkorna och låt dem endast värmas (OBS! om räkor steks länge blir de som gummi!!)
♣ Häll på chilisåsen (beroende på hur hett du vill att det ska bli, smaka dig fram), salta och peppra
♣ Lägg upp i djup skål. Pastan underst och räkorna överst.
♣ Toppa med en nypa ruccola sallad.

Påkommet av mig, i dag vid lunch. Det var väldigt lätt och effektivt. Tog bara 10 min en kvart. Jag skulle tro att det blir väldigt gott med stekta nudlar i röran med, i stället för spaghetti. Det får bli nästa gång. Smaklig måltid!



  

Sunblonde

I går bokade jag ny tid hos frissan. Det känns lagom att få det klipps snart. Om två veckor blir det. Ska också färga det, eller slinga / blondera. Är naturligt blond och är så för tillfället. Men det blir så grådaskigt på vinterhalvåret. Ska bläddra lite i olika tidningar och se om jag fastnar för något specellt.

Beauty for me!

73263-514

En del saker jag vill ha / behöver nu..

♥ Tony and guy twist it curl balm för lockar i håret.. har funderat länge och bör enligt mig slå till.  100:-

♥ En badgersalve är ett super me want just nu. Känner att det behövs! 80:-

♥ Tofsar HM, Varför slarvar jag alltid bort mina? 20:-

♥ Mitt transparenta lipgloss är drop dead gone.. var är det? Behöver ett nytt. 30:-

♥ Ett solpuder.. så småning om i alla fall, orkar inte köra med summerglow i år. Solar och kör med solpuder i stället! 100:-

Tillsammans: 330:-

Lista igen.

Scarf eller Turban
Bruuns Bazaar eller Mads Nørgaard
Hög klack eller Ballerina
H&M
eller Hermés
Förklädesklänning eller A-linjeklänning
Edith
eller Paddington
Stenar/kristaller eller nitar
En-axel-klänning eller tubklänning
Neon eller pastell
Kroppsnära
eller A-linjeformat
Pyton eller leopard
Modeblogg eller modemagasin
Baddräkt eller bikini
Chloé
eller Cacharel
Blommigt eller prickigt
Guldmetallic eller silvermetallic
Tighta byxor
eller vida byxor
Sportchic eller Lyxhippie
90-tal eller 80-tal (50-tal!)
Techometallic eller romantiskt



plockad av
kerstin

Dagens most chic

73263-513

Dessa ursöta örhängen från Bianco (!!) Jo de verkar ha ett antal smycken. Men priset? Jag vet inte? Men så farligt hög kan inte prislappen vara!? Eller!.. Klart värda en titt!

Lista. Fråm Bohemica!

Hårfärg: Blont, men det blir mörkare och mörkare med åren
Ögonfärg: blåa
Längd: 165
Studerar: it/media
Favoritklädesplagg: För tillfälle - hoods
Har alltid med mig i väskan: lipgloss :D
Dricker jag läsk dricker jag: cola ;)
Tatueringar, piercings: 3 hål i öronen
På datorns skrivbord har jag en bild av: en katt som vickar på svansen! sööt!
Imorgon kommer jag: vara ute snön om jag jobbat bra med läxorna!
I sommar kommer jag klä mig i: mina "nya" ballerinas och jeansshorts!
Jag är född: 1989
Om jag fick byta klädstil med någon tv-roll skulle det vara: Oj..
Min all time favourit parfym är: Har ingen favorit tyvärr.. ännu. Men Therriy Muglers Angel och Alien är underbara!
Nu ska jag: Göra en snabb nyhetsresearch och sedan kolla på House.
Kändis jag på något mystiskt sätt alltid läser om: Nicole Richie, så ofta jag kan ;)
Senaste blogg jag upptäckt: Oj..


Höger eller vänsterhänt: Höger

Humör just nu: Trött, men aningen frustrerad (mycket på samma gång)

Favoritgodis: Just nu.. jag kan inte får nog av chokladpraliner med kolafyllning
Nåt jag absolut inte äter: blodpudding!
Kläder just nu: svarta mysbrallor och en mimmipigg pyamaströja i flanell

Musik just nu: Ingen just nu för tillfället. Men lyssnar alltispå Snoop Dogg.
Va sa du senast: Åh Cheescake!! (det är sant!)
Sommarplaner: Sola och bada!! Äta glass! Bara vara!
Fisk eller badkruka: Varmt vatten = fisk. Kallt = något av en badkruka!
Hur många kuddar: två :)
Tror du på mirakel: Ja, jag tror att jag tror det ;)
Bio eller promenad: På sommaren promenad, på vintern Bio.
Favoritväder: Sommar och sol. Eller bitande frost och solsken. :)
Det här är jag bra på: Sjunga högt så folk tröttnar. Och vara mig själv.
Tre saker att ta med på en öde ö: Jude Law, en bikini och en mobiltelefon.
Morgon eller nattmänniska: Morgon

Spara eller slösa: det tar emot att säga detta men... slösa. (dock inte av det värsta graden)

Vad är viktigast för dig: The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return!

Hur är din drömkille: Jag behöver bara säga Jude Law.
Finns det liv på andra planeter: Klart! Universum är ju döstort!
Hur många barn vill du ha: Två tjejer. Bianca Camille och Cornelia Hedwig.
Är du kittlig: Ja.. till min nackdel . Låren och magen.
Snarkar du: Nope. men jag kan prata i sömnen i bland :P
Stjärntecken: Aries
Rädd för insekter: Ja.. huva!
Äckligaste djuret: Hundar och ormar.. och älgar :P
Chips, morötter eller godis: Godis.. eller just nu grönsaksdipp. I'm stuck!
Pizza eller hamburgare: Pizzzza!
Skriver du dagbok: Nej.. inte annat än här.
Stökigt eller välstädat: Oftast städat. Man mår bäst då.
Gungar du på stolen: Nej, inte vanligen.
Skulle du kunna hoppa Bungyjump: Nej, det är lite för risky :P

Vilken hand håller du gaffeln i: right hand
Hur många syskon har du: två! Love!


På tal om Posh

..nu har fröken Becks startat en blogg. Kanske läsvärd.. 

Cocktails * 3

       

Åter igen, tre kändisbilder tre kommentarer. Mina kommentarer.

♥ vanligtvis gillar inte jag Posh. Inte hennes look eller klädval. Men detta är fint. Faktsikt. Det är enkelt och fräscht. Skorna matchar utmärkt, men kanske är det pga att hon inte har push up denna gången som hon ser lite normal ut.

♥ Pink vet INTE hur man bär upp en klänning. Härmed bevsat. Hon är inte den typen och även om hon försöker blir detta inte speciellt bra. Nej, bättre lycka nästa gång.

♥ Ska jag vara ärlig så tycker jag att Paris är supergullig här. Klänningen är absolute To Die For! Och skorna är rätt OK. Skulle jag skippa något hade det varit väskan. Not to nice. Men plus diadem, örhängen och halsband (som kan kännas för mycket) blir det enligt mig ändå fint.

Placering:
Guld: Paris
Silver: Becks
Brons: Pink

Bilder från Hollywoodrag

Dagens färgklick

73263-511



Hur söta som helst är väl dessa Mp3 Fodral från
HM divided. Själv har jag ingen Ipod,
utan en annan modell, men hade jag haft en
så hade jag lätt köpt en av dessa..
hade nog köpt båda och bytt färg varannan dag. Haha.
I alla fall, som ni ser ligger de på 50 lappen styck,
och det söta hjärtat på kanten är nog det sötaste av allt.
Eller hur?!

Frånvaro

Har inte varit så speciellt bloggaktiv de senaste dagarna.. har varit trött och inte orkat.
 That's life.

Dagens tjejigaste

Mini Bourjois Mini Effect 3D Mobile Lipgloss



När min lön kommer ska jag förhoppningsvis skicka iväg en beställning till
ASOS.com. Detta läppglans är ju helt underbart. Ett mobilsmycke! Vad kan vara mer praktiskt?!
En vän hade ett sånthär för ett bra tag sedan, men jag tror hon köpt sitt på Sephora i Spanien. Men nu har ASOS ett alltså, skynda fynda! Under 50 lappen!

Dagens most O.C

73263-510




Min UCLA tröja är helt fab och jag tipsar klart om dem!!
För dem som uppskattar en mjuk hood till ett par
Jeans än det perfekt! University of Caifornia.. yes!
Mer university känsla tack!
I specialsammarbete mellan UCLA och Bik Bok. 399:- .

Bildfel.

Har problem med bilderna.. observera att bilder tillkommer så fort det är möjligt.

Mina Golden Globe Favoriter

DREW BARRYMORE: BEST photo   ANGELINA JOLIE & BRAD PITT: BEST photo


♥ Drew Barrymore (en personlig favorit) strålar i denna ljust skära skapelse från John Galliano för Dior.
♥ Angelina satsar på samma underbara modell (dock från från St. John) som Drew, och lyckas. Det är en så vacker modell på klänningen och man behöver inte mycket mer till för att det ska se fräscht ut! Lovely!

Dagens silvrigaste!

I dag har jag hittat ett jättesött smycke i form av en nyckel,
från glitter och för priset 159,50:-.
Silver börjar enligt många och även mig komma i kapp guldtrenden,
och till vår och sommar kommer nog silver leda stort.
Börja redan nu och skaffa dig en nyckel likt denna! Orginell och söt!

Nyhet!

Jag lägger aldrig in mina inlägg i olika kategorier, och jag vill inte kalla detta en serie eftersom den kommer sträcka sig mycket längre än bara en vecka eller två. Men i alla fall.. någon form av dagens favorit, sötaste, snyggaste mest prisvärda eller liknande. Allt kommer också att vara till bra pris. Start snart!

Trenden håller i sig..


.. jag är på ett sådant märkligt plugghumör.
Men det är i alla fall bra! Men märkligt..
Samhällsrapporten ska skrivas nu!
Kram.


Nyttiga dagen

Verkar det som i alla fall. Jag har hittlis avlöst nytta med nöje.. och det ser ut som om det fortsätter.
Jag har:

♥ Sovit till kvart över 10
♥ Fått frukost på sängen (tack!) samtidigt som..
♥ ..jag läste engelskaläxan (I sängen ja, åh myspys)
♥ Gått upp, tagit ett bad
♥ Städat rummet ( Inklusive putsat fönstrena! Även utsidan!)
♥ Dammsugit hela övervåningen inklusive toaletten.
♥ Bättrat på nagellacket (där är nu IsaDoras Creamy Obergine, lila)
♥ Fixat hemmagjord latte och gjort matteläxan
Sedan gjorde jag...
♥ Åt middag me familjen
♥ Tog det lite lungt ett tag
♥ Köpte godis (bara favoriterna, vilken belöning!)
♥ Satte mig med matte igenoch repeterade ett antal tal.
♥ Såg på "Den utvalde" och mös med godis, popcorn och saft
♥ Kännde mig duktig!

Tripp Trapp Trull - Tre nya köp

   


Eftermiddag med J resulterade i shopping, fanns inte mycket annat att göra. 

- Hittade en fleece på Cubus, en likadan som min syster har fast i svart. När jag såg prislappen på 49:-, tog det inte lång tid innan jag stod vid kassan.

- Åhlens hade SUPERREA, och då menr jag det verkligen, på massa Isadora produkter. Och det var inte bara en massa krafs heller. Massa av varje sort och för max 50:-. Allt från Läppstift till puder. Jag köpte ett läppstift för 19:-.

- En jättesöt geishainpirerad tunika med fjärlisärmar gick mina sista pengar till. 99:- på vero moda. Den finns äve i Svart och grönt för den som undrar.

Allt för 167:- sammanlagt! Lyckat!
orginalpriset skulle sammanlgt blivit 480:-


Kommande dag i korthet

Skola i dag igen såklart.. går om 20min. Två lektioner i dag bara.. skönt. Matte och Svenska..
Efter det en tur till stan med J. Ska bli jätte trevligt. Like to spend time with you girl.
Hem och skriva på Samhälls skoån. Dont want to.
Nu ska jag fixa håret. Det blir nog buss till skolan i dag.
Puss..

Ps. Vill inte ni ochså bada!!!??? ------->


Metallic växer i vår

I vår är det helt okej att strosa omkring i metallic. Jag kommer addera lite fler silverdetaljer till min samling, då jag börjat tröttna lite på guld. Denna kappa i koppar-bronz tycker jag är jättesöt och skulle passa fint i vår. Jag skulle nog inte passa så bra i den, men jag är säker på att det finns många andra som skulle.
Finns nu på
topshops rea.

Metallic Single Breasted Coat

Bra alternativ

73263-506

Jag vet inte om det är positivt eller bara petigt negativt, men jag tycker att det är himla viktigt att hålla naglar och händer, jo i synnerhet naglar, fräsha.
Man kan peta ner nagelbanden, hålla topparna jämna och fina, återfukta med cremer osv, men det jag mest syftar på är lacket.
Det fulaste jag vet är lack som ligger kvar som en liten ö mitt på nageln. Bortslitet lack. Huva!

Alla är inte förtjusta i att färglägga sina naglar då de vill ha det naturligt.
Mitt tips: Använg genomskinligt eller varför inte detta, som jag införskaffade för under 50:- på HM förra veckan. Hudfärgat men med en rosa ton. Splendid!

Jag föddes för sent - till en värld som inte bryr sig.


Åh vilken dag, dessa vill man inte uppleva. Bara allmänt jobbiga, regniga, negativa.
Det är tur att du finns, J, som piggar upp.

Smoothie direkt när jag kom innanför dörren, sedan ett härligt bubbelbad och fräsh tvätt med mitt nya, mumma-shampoo/balsam. Mmmm! Läsandes glamour! Det är vardagslyx.

Räknat lite matte dock. Inte så lyx.

Snart blir det mammas special chili con carne (vilken jag dock inte är speciellt förtjust i, och det vet hon redan) Hoppas ändå på att jag får broccoli till. Jag har blivit beroende!

Sedan blir det målning av naglar + Poirot på TV.

Kram!

Första skoldagen efter lovet


 

Mjukstartade i dag med mjukis-favorit-UCLA-tröjan, Jeans från Åhlens, Vita angora/ull strumpor HM, Systers gamla "indian skor" (wich i adore), med min lacoste väka till.

Bridget please give me strenght!!

Ska man skriva en fyndig uppsats på engelska bör man ha kollat på typ Bridget Jones, en prinsessas dagok eller liknande innan. Det har dock inte jag så jag får inspireras av annat. Men det rullar på och jag har bestämt mig för att denna uppsats (som ska in i morgon) ska bli DAMN GOOD! The best ever! Så jag kämpar på. Men nu blir det mat-paus. Mammas klyftpotatis med broccoli väntar. Mumma...

Celeb pics with thoughts

  

Bild ett: Åh, MK! Okej, this is not so fab. Jag tänker inte säga vad jag tycker att MK liknar, men gissa en gång och ni har troligtvis rätt. Nothing said, no harm done.
Bild två: Åh, Kate! Den bikinin är precis allt jag vill ha! Totally splendid! Speciellt med guldringarna i höfterna.
Bild tre: Åh, Giselle! Hur lyckas man på en papparazzibild se ut som om man plåtades för Harpers, eller Vouge, eller Elle eller...

Gårdagens affärsspringanden...

..resulterade i följande plagg och ting:


 

Jag hittade massa fina plagg inne på sisters, det är ärr verkligen värt en titt - då de rear ut till halva priset och till och med 70%. Det är märken med bra kavlité, och mycket koftor och basplagg som håller länge. Idealiskt alltså.
♥ Koftan är underbar och i 70% lamull, 20% angora och 10% nylon. Orginalpriset:399:-, Rea: 199:-.

♥ Två v-ringade bastoppar i grått och brunt är plagg som kan användas hur länge som helst. Deras orginalpris var 150:- styck, och jag betalade 50:- styck för dem.
I materialen 97% bomull och 3% akryl. Inte fy skam.


Alla tre plaggen från West East Woman.



Benetton är en bra butik med lite högre priser, men som är hjälpsamma globalt. Deras "united colours of benetton tee:s" är helt enkelt fab, och everlasting.
♥ En svart långärmad inhandlades på rean, från 199:- sjönk priset med 30%, till 139:-. BRA!

 

Av någon konstig anledning får alltid mina underkläder, i alla fall strumpor och trosor, fötter och försvinner. Topshop har möjligt de sötaste urvalet av undies i Göteborg. Och erbjudandet tag tre betala för två gör en faktiskt lite villigare att köpa.
♥ Denna gången blev det tre stycken och alla i olika modeller.
-Ett par hipsters med Pingu (59:-),
-Ett par "vanliga" (eller sov-undies som jag kallar dem) i aningen retro ränder (49:-)
-Ett par string med färg och mönster som jag tycker påminner om Pepsi (mintkulor med choklad som inte finns längre, haha) (49:-)

Sammanlagt betalade jag alltså 108:- dvs 42:-/pantie.


 

♥ På grund av torra läppar och att jag glömt både läppglans och cerat hemma införskaffade jag ett lipsyl från HM, 34:-. Smakar smultron och är supermjukt!
Som jag nog nämnt ca 1000 gånger så har jag problem med mitt frizziga hår. Min frisör föreslog att jag skulle skaffa mitt shampo från en lite mer ledande kedja, då det brukar löna sig.
♥ På Åhlens hittade jag dessa (lite annorlunda) "tuber" med shampo och balsam från Tony & Guy för frizzzzzigt hår. 25:-/st. Smashing tänkte jag och slog till!

Lämnar rapport för hur de var på lång sikt då jag ser (eller inte ser) resultat. Men löddret är underbart, tjockt som vispgrädde.



Pga att min buss var inställd hem, satte jag mig ner med en färsk Glamour i miniformat och dödade tiden på så sätt. På köpet fick jag ett par vita, pilgrim liknande örhängen. Ett rätt okej nummer faktiskt, men inte smashing. 39:-.

They like the way that lamb is going 'cross my shirt!



Jag är verkligen ett stort fan av
underbara Gwen. Hennes stil är smashing, precis som denna video. Låten är så fab!

Nu: Latte och sedan mer blogg!

Missbrukande

Sitter här efter en dag på stan och skriver på en engelska uppsats. Den ska in i morgon eller i övermorgon. Samtidigt går jag lös på en stor latte och missbrukar ett nyinköpt lypsyl på tub med smak av smultron. Är jag inte klar snart kommer tuben att vara tom i kväll. Hehe..
Senare blir det komissarie Lynley på TV, och jag hoppas på att lägga upp lite bilder av dagens köp och sådant jag shoppat tidigare som inte visats.

Det känns så skönt att "vara tillbaka"!
Pussar med kaffe och smultron, chiwoww!

Väcker begär


Bland
asos "just arrived" hittar man dessa godbitar. Många är väl vi som suktar efter Kenneth Jay Lanes små underverk. Detta är en väldigt bra kopia enligt mig. Det finns ju massor orginalvariander, så för tusan vem vet om ditt halsband är fejk eller äkta, efter en snabb glimt. Jag funderar starkt på det midnattsblåa, och om jag beställer snart kommer ett garanterat hänga med.


Long Tusk Necklace         Long Tusk Necklace 

Nystart


Har bestämt mig för en liten nystart här på bloggen. Som ni ser har jag redigerat designen här på chiwow, och i och med att skolan börjar i övermorgon hoppas jag att jag kommer att komma i gång som normalt med bloggandet. Det är ju så, att för min del har det bara blivit slapparde med bloggen nu på lovet. Då man egentligen kan tycka att man bloggar mer för att man har mer tid. Men nu när det är dags för vardagen att börja igen är det väl också dags för bloggen att starta om!?
Kram!

Bok info.

Fick en kommentar angående böckerna The truth about diamonds och Your heiress diary (som jag fick i julklapp). Frågan löd var man hittar dem och vad dem kostar. Tänkte skriva här, eftersom jag själv undrade länge innan jag hittade dem.
 
~ "The truth about..." finns just nu på
asosrea. Frakt kommer ju dock att tillkomma men det blir billigare än deras orginalpris på drygt 200:-. Adlibris har också boken till ett bra pris. Annars finns på bla Akademibokhandeln.

~ "Your heiress diary"
finns på Akademibokhadeln, Wettergrens och även på bokus.

Det verkar som om de flesta säljer böckerna och att de ligger från drygt 100:- till drygt 200:- .

    

No blogg

Har verkligen inte kännt för eller hunnit blogga. Jag vet.. jag har sagt det innan. Men jag försöker. Men lusten finns inte för tillfället. Kram.