Bättre än såhär blir det inte..

.. och då syftar jag med nedstämd ton på bildkvalitén. Kameran har gett upp och vill bara ta suddiga bilder. Måste ha en ny.

I alla fall är detta lacket som sitter på just nu. Det är väldigt enkelt och i någon rosa-begie-créme-historia. Som fransk manikyr utan vit rand. Bra eftersom det är fräschare än utan lack (enligt mig) och kan användas oavsätt färg på kläder. Min färg heter Delicate och kommer från Mavala. Det är krämigare och mer fylligt i färgen än ett annat liknande jag har från HM, som nästan inte täcker alls. Detta täcker jättebra! ;D

   

Äppelpaj och nagellack

Långfredag! Var det i dag Jesus korsfästes eller hur var det? Är inte så bra på detdär. Anyways, nu ska jag i alla fall bege mig till K, hos vem jag blivit bjuden på middag. Jag står för efterrätten, äppelpaj. Har på mig jeans och min cremefärgade A-formade blus från HM trend. Lagom avslappnat.

Tänkte lägga upp bilder på det nagellack som bor på mina naglar för tillfället, men när jag laddade in bilderna insåg jag att alla var supersuddiga. Men det kommer så småningom, håll tillgodo :D

Nu ska jag kila, magen kurrar.

Ciao!


Love!

Nej, jag blev allt för tagen av Camerons färgkombo nu när jag kollade tillbaks i bildarkiven att jag bara var tvungen att byta färger. Cerise + Turkos = Love!

Ut och dansa

image894

Nästa gång jag går ut vill jag ha på mig höga klackar och en färgglad blåsa, till svarta strumpbyxor. Det blir alltid att man drar på sig ett par jeans och en svart topp, men nu vill jag känna mig riktigt fin. På riktigt. Denna cerisa Alexander Wang klänning skulle inte jag tacka nej till, som är ser riktigt bekväm ut. Marni-skorna ser åtminstonde ut att sitta fast bra. Och det är ju alltid något.. även om de är nååågot höga ;)
Ett halsband med turkoser på är ju
bevisat lyckat i kombination med en färgstark klänning.

Så vad kan gå fel!?

Recept

På allmän begäran (även omdet så är en liten sådan) har jag blivit ombedd att skriva ner receptet på mitt urgoda mellis. Självklart vill jag göra det.

Ett glas bärsmoothie med hallon
 ♥ 2-3 dl frysta bär (hallon i detta fall, men jordgubb eller annat går också bra såklart!)
 ♥ 1dl bäryoughurt (hallon, jordgubb, blåbär, skogsbär tex)
 ♥ 1 dl mjölk
 ♥ 2-3 msk socker (går att variera beroende på hur syrlig man vill ha den)
 ♥  3 msk havregryn

Mixa allt med stavmixer eller blender (jag antar att elvisp kan funka, men då krossas inte havregrynen)

Philadelphia toast
En chiabatta delas på mitten
♥ Fyllning: Philadelphiaost på båda sidor, tomat, en nypa ruccola, två gurkskivor smat rökt skinka.
♥ In i toasten (För den som inte har toaster måste det väl gå att steka i panna!?)

Smaklig måltid! ♥

70-tal



I dag vill jag bara titta på fina bilder och längta efter våren. Detta var både fint och vårigt.

Mörka jeans

image893

Faktiskt riktigt fint med mörka jeans. Och jag som kännt mig lite osäker på mina mörkblå. Detta är ju bara för fint. Och så snyggt Miranda Kerr matchar med kort kavaj. Leighton Meester är avslappnad med converse till.

Mina raringar

 

Har alltså införskaffat mina små minnetonkas jag pratade om the other day. De är verkligen jättesöta och gör sig bra med både jeans och till klänning. Dock är dem i mocka, så jag får vänta med att använda dem till den dan då regnet är borta. Snart hoppas jag..

Känner du dig som en delfin i en människokropp?

Har fått världens mest konstiga mail. Vad är detta liksom? 

"Hej du!

Vi vill bara tipsa om vår webbplats www.svedimf.3w.se.
Vi är förbundet för den, som känner sig som en delfin i en människokropp.
Känner du någon som känner så, så meddela gärna att vi finns.
Ha det så bra!"

Bow

   

Har införskaffat (idag) tre finfina sidenband för ändamål rosett i håret. Ett i fushia, ett i duvblått och ett i royal green. Så nu kan jag se ut som Blair eller Alice i underlandet eller något. Mitt hår har verkligen växt, måste toppa snart. Och ljusa upp det.

...och in med det nya!

Har pillat lite på designen på bloggen. Vill bort med det februarikalla och in med vår nu! Därav lite grönt och rosa som i min drömkjol. Är dock inte helt nöjd med helheten. Lite ytterligare pill blir det nog. Nu ska jag ta en kopp te.

Ciao!

Nackdelen med mycket kläder



Här är typ en femtedel av min groteska klädhög på rummet. Jag fattar inte hur jag får den att växa så jämt. Måste röja upp den nu. Så now you know ;P

Matblogg?

image885

Ätit urgod lunch på cafe..nej hemma. Gjorde en toast med Philadelphia (jag har en hang-up på just detta pålägg), ruccola, tomat, gurka och skinka. Så gott. Så slängde jag ihop en hallon/ blåbärssmothie med havre! Himla käckt att mixa i havre, mer fibrer och galet mättande! Mumma!

Vad äter du i dag?

Onsdag

Väcktes i morse av Brittans Gimme more remix, dvs telefonen som ringde. Det hade strulat sig med tidningen och eftersom jag bor närmast skolan var det min uppgift att fixa till problemen. Till skolan alltså! Allt för gruppen ;) Samtidigt bestämde jag mig för att detta skulle bli en bra och effektiv dag. Mycket gjort men ingen press. Va hemma innan 12 igen och hade då också hunnit förbi biblioteket. Skönt! Har ätit lunch, kollat på The Holiday och målat naglarna (allt detta tillåtet i min effektiva dag). Nu ska jag skriva rapport. Sedan in till stan?

Ciao! 

Dendär Milly

image884
Millys klänningar kan man inte låta bli att efterapa.

Här kommer dagens to-do list:

♥ Börja skriva på rapporten för vårat projektarbete. Som sagt har vi gjort en modetidning som är helt perfekt! Det är vårat lilla barn. Den skickades till print i går. Så småningom ska jag visa upp den här.
♥ Läsa en konstig engelskabok skriven av någon thailändare vid namn Rattawut.
♥ Städa på rummet.
♥ Måla naglarna. Röda.
♥ Promenera och byta ut batteriet på min klocka. Som inte fungerat på ett halvår. Typ.
♥ Kolla på tyger till min studentklänning, som jag beslutat att sy själv. Modellen kommer att bli liknande Millyklänningarna ovan. Ska visa skissen när den är klar (också en to-do grej)
♥ Skissa på min balklänning. Som jag intre ska sy själv utan låta någon annan sy upp.
♥ Titta på en film. För jag känner för det.
♥ Skriva på två utvärderingar av två olika arbeten.
♥ Ikväll förhandsvisning av teatern Storstadsljus. Jag tar med mig K.

Något mer?

Mordern Pocahontas

image883

Jag är såld på indianstilen. Det finns så mycket fint att plocka från Pocahontas. Till exempel fransar, blommigt, fjädrar, smala hårband i pannan, handgjorna omaka armband. Snyggt!

♥ Klänningen från TopShop är otroligt söt. Har sett en liknande sak på HM. Köpa eller inte?

♥ Scarfen är ljuslila. Och vad jag menar med det är att jag vanligen inte gillar denna färg. Men av någon anledning har jag börjat göra det. Lite. Ibland. Från Michael Kors.

♥ Skorna är så söta. I morgon är det jag som åker och köper dessa. Direkt efter skolan. Jag förtjänar dem.

♥ I går upptäckte jag ett stort hål på mina svarta tjocka strumpbyxor. Måste ha ett par nya. Dessa är från HM.

Guess who's back!?

Jag har tänkt att göra comeback nu. Det har gått två veckor utan bloggning. Likaså har det gått två veckor på projektet. Detta betyder att jag inte haft någon fritid. Faktiskt. Det har tagit all tid och ork. Till exempel har jag flugt hemifrån till skolan till stan för arbete med tidningen hem för snabbmiddag och in till stan igen för party. Jag har inte suttit still mycket kan jag säga, och jag är en sådan person som behöver hinna sitta still för att orka.

Helgen har varit fullspäckad med först klassfest i fredags och dock en slapp dag i går med spel med tjejkompisarna i gårkväll. I dag sitter jag hemma med ont i halsen och är allmänt trött. Känner mig uttråkad. Har jag vant mig vid all fart? Anyways, det är konstigt. Nu ska jag ta ett bad. Till.

Friday!

Hej! Fredag eftermiddag! Slappkväll eller ut på stan? Själv ska jag ut och dansa! Är trött som tusan, men det är en annan femma. Delta i rolig fredagstävling här och vinn ett par skor förresten. :D

Trevlig fredag! 

Harlow Winter Kate



Jag är ledsen, men jag har inte alls mycket tid över för tillfället. Det är synd. I dag får det räcka med denna underbara bild på Nicole och lilla Harlow som nyligen visats upp i People. Söt som socker. I kväll blir det god middag och kanske bio till och med?

Ciao!