Student at Harvards

73263-465

I bland verkar internatskolor mycket lockande. Jag antar att man kanske sett för många highscool filmer och därav fått en lite för idyllisk bild av det hela. I vilket fall; detta kollage är inspirerat av Harvard. Tänk
Selma Blair i Leagally Blonde.
En stor väska är perfekt för mycket böcker, bekväma skor för promenader mellan klassrum och snygga proper kläder.

The old-fashion way


   


Yes.. i natt sov jag med papilliotter.
Det känns så himla kvinnligt.
Jag älskar att vakna med sådant i håret som är färdigt
så fort man bara plockar av tofsarna, spännena, pappiljotterna etc.
Det blev helbra!

Polish up!

Ett utav förra sommarens favoriter håller i sig även denna vår och sommar. Den glada färgen har fått hänga på hyllan en säsong - men nu så. Satt och studerade mina egna naglar tidigare i dag och det slog mig att det nog hade varit riktigt kul med en lite orangeare (what's up with that word?) nyans. Inte apelsinfärg utan bara en touch av det. Efter korall, fushia och neon måste man ju hitta en ny sort. Eller hur!

Älskar ni inte mavalas minilack?


image467

Celebration



Nu ska jag fira att jag äntligen är läxledig med en eftermiddag
spenderad på verandan med jordgubbar, sunbading

(i min oinvigda bikini), läsa HP, the truth abuot Diamonds
och pyssla med Your heiress diary. 

Har inte hunnit läsa klart dessa ännu då skolan har varit för mycket.  
Måste börja fundera på vilka böcker jag vill läsa i sommar. Det
finns ju så många chica böcker nu att man vill läsa alla.

Nej, nu ut i solen!

Man har låtit mig slippa fotbojan

Jo men ni vet dendär skolfotbojan. Läxorna har varit a pain in the ja-ni-vet-vad den senare tiden. Och det visade sig nu att naturprovet jag skrev i dag var det sista för hela tvåan. Svenskaredovisningen - inställd! Gymnastikprovet - inställt! Åh.Vad.Skönt!

Fick Engelska B betyget i dag och jag är så glad över mig MVG. Thank God!

I can't see you there

image464

Ahh.. Nicole you were doing just fine.
Det har varit ganska tyst om Nicole ett tag, det her mest varit Paris, Lindsay eller Brittan.
Detta är det första bilderna jag haffar på ett bra tag, och vad här hänt?
Hon var ju på väg upp och detta ser ju värre ut än någonsin. Varför?

Det gamla vanliga

Skolarbete tar upp denna eftermiddag. Som vanligt. Denna dag är extra kritisk då jag ska lämna in min samhällsrapport i morgon och värre är att den är betygsavgörande.
Men nu ska jag kila ner och göra mig lite te.. eller varm choklad med vispgrädde. Vadå, onyttigt är gott!

Sött



image463
Fruktigt är rätta ordet. Pilgrims sommarkollektion Fruuiity är
färgsprakande och påminner starkt om Marcs klockor. Detta armbandär way too sweet, och örhängerna är också riktigt söta. Priset någon?

Ännu sötare är nog att söta Liv Tyler frontar sommarkollektionen. Sött igen!

Derby

Snart kilar jag och systrarna till bussen för ändamål derby. Det är IFK och GAIS som står för underhållningen denna gång
(Jag håller mig till det sistnämnda laget).

Det blir bekväm outfit i form av tygskor, jeans, kofta, trench och pastellfärgade sjalar om vartannat. Med andra ord tar jag en välförtjänt paus från pluggandet i dag. Men i morgon är det hårdplugg som gäller. Men jag känner att jag måste få slappna av lite emellanåt. Actually.

Btw.. fick tillbaka betyg för tidningsprojektet i dag, samt resultaten för innehållsanalysen på american beauty.
Allt jag behöver säga är YES YES YES!

Ha en trevlig kväll.

Besviken Bik Bok

Vad är det för affärer som har tre dagars öppet köp? TRE!
I fredags eftermiddag (efter klippningen, som var lyckad) sprang jag i rushen in på Bik Bok för att se om jag snabbt kudne hitta en söt tee eller linne att ha i går. Hittar en grå tee med neonrosa tryck och köper utan att prova. Det visade sig att den var för liten och jag ska lämna tillbaka den, men det är ju bara tre dagars öppet köp! Och om de räknar in köpdatumet i dessa tre dagar ska den lämnas in i dag, vilket inte hinnes. Knappt i morgon. Annars får jag väl motvilligt byta till mig något eftersom bytesrätt är i 7 dagar (också det sanslöst kort tid). Jag som inte ens gillar Bik Bok förutom deras ucla plagg. 

Skärpning!

I bland blir det för mycket av det goda

Är helt slutkörd. Slut som artist. Finito. Kaputt.

Lördagen var helbäst då jag hjälpte syster i stallet, eftersom hon var ansvarig för hela stället var det mycket att göra men kul kul kul. Funderar starkt på att ta upp ridningen igen.

Lördagkvällen spenderades at Martinas, med middag och senare partay. Dock mycket löst folk och min fokus låg snarare på min muka duntäckesäng än på dansgolvet - jag hade ju trots allt gått upp klockan 5 tidigare samma dag. Vid dryga tolvslaget lånade jag en cykel och trampade hem i den kyliga majnatten.
Slocknade med en gång.

I dag fyller mammi år! Jätte grattis älsklingsmamma! Det blir alltså lite gäster sedan. Men nu; mat och sedan fortsatt plugg. Ciao!

image461

Jag och Matilda

The first cut is the deepest

Understryker att det ska bli så skönt med frisörbesöket i morgon efter skolan. Det blir bara topparna som vanligt. Ska ju fortfarande låta allt växa ut. Tror att mitt hår skulle må bra av att vara jämnlångt ett tag. I sommar får det ta fart, och då ska jag också pressa i massa citron i håret och låta det blekas utöver solstrålarnas blekande effekt. Därför blir det inga slingor i morgon.

Kommer också leta efter present till mammi och efter en passande klänning för lördagkvällen.

Nu blir det Bond och mackor. Ciao!


Fancy Beyonce?

73263-460


I dag har jag kännt mig mycket hängig dels på grund av mycket arbete och dels på grund av ja vad ska man säga.. kvinnliga problem? Har därför tampats med återkommande magsmärtor (samt headache) , och dagen har spenderats i mysbyxor.

Det är då man börjar drömma om snygga fodral och i ögonfallande detaljer.
Ett Beyonce kollage, i guld, höga klackar och exotiskt mönstrat.
Någon annan som också vill äga detta?

Mixable lbd

image459

Denna söta klänning från HM skulle utgöra basen för många ändamål. Vardagschic, lyxfin eller hemmaslapp.
Priset är riktigt bra; 298:-

Belöningar hägrar

Sjukt mycket att stå i för tillfället. Varför lägges alla prov de två sista veckorna? Kommar ha fullt upp. För tillfället är det naturplugg som gäller. Redovisning och prov står på shemat. Härligt att jag belönar mig till helgen med välbehövt frisörbesök på fredageftermiddag (samt eventuell shopping) och middag hos M på lördag.

Nu slösar jag bara bort min (valuable) tid.
Ps. Jag klarade nationella matteprovet! Yes!

För bad hair days.

Jag har äntligen löst (hm som om jag var först) det världstäckade
problemet bad hair days. (Vad det i Glamour jag läste det?).
I vilket fall gör du såhär.


Spara underhåret och sätt upp resten i en boll bak på huvudet.
Fläta underhåret i en separat fläta men ändå så att den följer
huvudets form utan problem. Fäst på motsatta idan med hårnålar.

All problems solved! På med lite mousse för extre glans. Voila!


Världens oändligaste "Åh!"

Kom i dag från mig då jag på filmkunskapen fick skåda vad Karin hade med sig hem från Urban Outfitters, Dk.
Världens mest underbara cupcakes med lipbalm.
Dofterna var inte alls speciellt övertygande, men vad gör det.

Kan jag få tag på dem i Göteborg är nu min fråga?

image456

Derek Lam

image455

Detta är vad jag sitter och fantiserar om denna regniga eftermiddag. Hade jag fått välja vad jag ville ha för plagg nu skulle det klart bli denna. Och så anpassningsbar den är! Framhäv den blåa tonen på vår och sommar och de mörkare på höst och vinter.
Käre gode gud gör så att...

Sommardoft

image454

Efter ett tags funderande känns det nu som om jag bestämt mig för vilken parfym jag ska investera i nu såhär inför sommaren. Jag brukar inte ha många parfymer samtidigt, utan en som jag har tills den tar slut, i princip. Brukar få tag på några små parfymer under året som jag har att byta av med. Jag har länge använt Dior Poison, som är en underbar doft. Väldigt sensuell, men en kvällsdoft. Nu vill jag ha en somrig och feminin.
Och Versace Bright Crystal it is!

Ska köpa så fort som möjligt.

Stuck on my mind

image453

Tips från stan 2

Dagen har spenderats på Ikea och sedan i några butiker. Lite förvaring har inhandlats plus lite presenter.
Detta har jag uppmärksammat i dag;


 

 ♥ För folk som har fastnat för Marc Jacobs metallicväska finns en kopia på Lindex. Inte helt lik men i alla fall i samma stuk. Drygt tvåhundra får du ge för denna.

♥ HM har på sin skönhetsavdelning en serie produkter och bland annat små nagelkit i sann pucci-lookalike-anda. Sött att ha i sommar, och smart att ha med sig i väskan.

En rosa kamera någon?


Just nu kan du vara med och tävla om en rosa samsung s630.
Det är Kähte som håller i trådarna och såhär gör du:


Tävlingsuppgift: Tipsa om tävlingen i din blogg och motivera sedan varför det är du som skall vinna
hos Kähte!
Pris: Vinnaren får digitalkameran (se bilden ovan) från NetGiganten.se.
Värde: ca 1295 kr. Ev. vinstskatt betalas av vinnaren.
Sista tävlingsdatum: Den 10 juni 2007.

Vad blir största trenden i sommar?


     


♥ Metallic
♥ Romantiskt
♥ Minimalt och platå
♥ Sailortrenden

Vote here!

Hur underbara är inte dessa?

Twisted Leather Sandals



Jag vill ha dessa från TopShop! Tänk till solbränd hud och fräsht lackade tånaglar. Ge mig sommar ge mig sol, ge mig ett par übersöta, rosametallic, all'round funktionella, supersöta och kaxiga SANDALER!

Hälsningar från Valand

Gårkvällen var urtrevlig och måste göras om. Hade på mig ett för dagen nytt linne från Zara. Snappade upp det fort som attan under en sväng på stan. Black is allways thumbs up!

Nu väntar jag på M, för vi ska ha filmmys här hemma. John Tucker Must Die. Trevlig torsdag!


image445
Jag (tv) och Sara (th)

Black widdow


image444

Svart är alltid lika snyggt, och en klassisk färg. Även fast sommaren nalkas känns det aldrig fel att klä sig i svart.

Diadem - Miu Miu
Klänning - Matthew Williamsson
Väska - Corto Moltedo

Bilder: net a porter

Budget canvas

 
   


(Scorett*2, Bianco*3 )

Canvas är den perfekta sommarskon. Till stan, till grillpartyt, till stranden eller på promenaden. Platta och lätta att ha med sig som ombyte. Jag favoriserar alla vita varianter, men lite färg och mönster kan i bland vara fint.
Bäst att köpa upp sig på några par inför sommaren, i olika modeller eller färger.


Efter ett pancake meal

Som synes har jag åter ändrat layouten här. Detta är nog it! Yes! Och det enda jag ändrar hädanefter är bakgrundsfärgen, efter mood eller årstid. (Känns inte rubriktypsnittet very Fornarina?)

Hoppas för alla gymnasietvåor att provet gick bra i dag. Jag själv kan väl medge att jag inte har någon uppfattning alls om hur det gick, och har bestämt mig för att inte fundera något vidare på det fram tills resultatet ligger i min hand.

Eftermiddagsplaner:
Skrivning av samhällsrapport samt planering av morgondagens
afton som antagligen kommer att spenderas på Valand.
 
Ciao!

Playfull pattern

image436

Mamma är och hämtar vår cykel som varit på reparation.
 Äntligen kan jag cykla till skolan igen!
Detta skulle jag vilja ha till skolan i morgon.

Väska Marc Jacobs
Kofta MCQ

bilder från
www.netaporter.com

Temysig


I dag känner jag mig sådär temysig. Trots en solig

förmiddag har regnet nu infunnit sig
(lagom till promenaden hem från skolan, huva!)
Nu blir det en extra kofta på,
samt mina underbara shepherd tofflor och en kopp te.
Det är skolarbete som
står på mitt shema, tyvärr. Skulle gärna krupit upp i
soffan framför en film,
eller med en bok, men det får bli en annan dag.

(Ps, trots en mulen himmel skiner solen lite ändå i form av mitt Vg/Mvg på
filmkunskapsprovet, eller V/M som Katarina konstigt nog antecknat på provet.)

Det var lite jag glömde önska mig då jag fyllde år

image442

Så fina saker som skulle göra sig så bra i sommar. Kjolen är från See by Chloe och söt men samtidigt chick. Väskan hittade jag i dag på asos och föll pladask. Seriöst, hur bra skulle den inte vara i sommar då man far runt; landet, hem, danmark, kompisar. You name it!
Sandalen är från topshop och är de perfekta lyxkopiorna.
Vill ha allt!

My Cup of Tea


image443

Spinner vidare på min
sommardrömm, som kommer att bli verklighet. Tro mig.
Tänk romantik, ljusrosa rosor och vita liljor. Tyll, spets, skira material och pasteller. Tänk apprikosrosiga kinder och svallande lockar. Tänk honung och socker och en till kopp te tack.

Har ni sett ett spöke var det troligen jag.

Regn, regn, regn! Ska det inte sluta REGNA någon gång? Allt detta blöta, kalla vatten gör mig galen (och för att inte nämna frusen). Har i dag kilar runt i mina svarta pumps, utan paraply och i stället med en stor sjal över huvudet.

TopShop kvällen  går var heltrevlig och Ebba var jättesöt, vardagslyxig och lång! Så snyggt med höga klackar på långa tjejer.

Jag har också kommit på föjande:
- Jag bör införskaffa ett par gummistövlar alá Kate.
- Jag är i stort behov av ett litet paraply
-Måste.Ha.Party.Feet.Skydd. För.Trampdynorna.
- Nylonstrumpor är himla effektivt vid regn, då de torkar på sekunden.
- Jag började drömma om sommaren och kom på att jag bara måste ha en tebjudning i sommar.. i trädgården, med 7 olika sorters te, och alla måste ha klänningar, och alla ska få världssöta inbjudningskort.. hrm.. jo mer om det en annan gång. Back to reality!
- Just nu ska jag faktiskt drabba mig själv (kan man säga så?) av mera vatten. I badkaret, med nyhaffade Glamour. Myspys!

Mer om gårdagens TopShop inköp sedan. Nu väntar badkaret!

Pieces of me + VR Vip

   


Nu bär det strax av till arkaden och Topshop för Vipmingel tillsammans med Vecko Revyn. Tar med mig K och vi båda ser fram emot en trevlig kväll.
Har inte mycket tid nu, men lägger upp bilder på utvald outfit.

- Tee (med texttryck!!!) Zara
- Jeans Åhlens
- Skor - loubotincopycats
- Klocka Friis And Company
- Dyrbergkern örhängen


Nej, gotta go! Hoppas alla får en trevlig kväll, det tänker jag ha.

Gratis Generationen

GratisGenerationen


Nu har jag äntligen (då jag fyllt 18) blivit medlem i GratisGen. Det fungerar så att man värvar nya medlemmar till siten och då man först värvat sju erhåller man sin första premie som man själv valt ut (ex. presentkort på mq, mp3, mobiltelefon osv.) då man fått första premien gäller det att fortsätta värva folk tills man värvar sammanlagt 20, då man får sin andra premie och så vidare.

Anmäl er här!
Och lycka till!

Ps. Gratisgen är kostnadsfritt!

I'm doing everythong to avoid homework

Slogan Tee  Play Harder Tee  My Way Or The Highway Tee

..verkar det som. Jag borde verkligen plugga matte, since there is a big test coming up tomorrow.
Ja, nationella i matte B. Jag lovar att sätta mig med det om tio minuter och plugga koncentrerat...
fram tills nio då Lost börjar. Okej förlåt men Lost ÄR ett måste!

Anyway.. måste bara visa dessa lovely tee:sen från TopShop. (JAGDYRKARTEXTTRYCK)
Kombon neongult/grönt och grått känns snyggt 90-taligt, den högra är glädjespridande och tänk den vänstra till mina beiga chinos. Åhh.. det är tur TopShop Vip vankas i morgon, men mer om det då.. för nu SKA jag plugga!


Btw, skulle inte min rubrik göra ett snyggt teetryck? Jag tror jag ska trycka det! Ikväll?
Ciao!

Dagens - en ny favorit!

  

♥ Jag hyser en ändlös kärlek till mina (nya) beiga HM-chinos. I dag kombinerades de med svarta lack ballerinas och grå hood från HM. Samt Rolling Stones tee och sportig lacostväska. De vita Dyrberg kern örhängena dinglade i öronen.




Har ni sett?!

Layouten är fixad här på min blogg. Jag är supernöjd, och detta raka och rena är verkligen min melodi. Blått och grått i sin enkelhet.
Tanken är nu då att jag ska försöka uppdatera oftare med mer relevant fakta.

Barbie, Biologisk mångfald och Bilkörning



Pluggande av matte och natur (biologisk mångfald) gör att ögonen kliar och man känner sig almänt snurrig. En liten paus tas nu för att sedan återgå till arbetet. Ska till Zara sedan för att byta en klänning för min lillasyster. MEn nu är jag trött trött. Tänk om man alltid kunde se lika perfekt ut som barbie haha.

I vilket fall hoppas jag på att få övningsköra och att jag hittar något fint till mig själv inne i stan.

Några lik i garderoben?

Söndag igen och åter skola i morgon. Är för tillfället ensam hemma. Lunch snart och sedan ska jag ut och övningsköra (Läs för första gången)(Läs HJJJJÄÄLLPPP!!!).
Men innan dess ska jag tro det eller ej städa garderoben since jag slänger upp allt krafs där. Och några finjusteringar inne i. Älskar när kläderna hänger och ligger sådär perfekt.
Vad ska ni göra i dag?


Tips från stan


     

♥  Söta koftor är A-O alla somrar. Denna från Mango föll jag för.
♥ Snyggaste skorna ever bodde på Zara. I marint och med lite platå. Någon som blir sugen?
♥ Denna väska från Hm har jag kollat på många gånger, just för att den är very budget och smart för skolböcker.
♥ Big, bigger, Hms glasögon. Believe me, dessa är huge! För den som gillar superflugbrillor är dessa the ones!

Believe me, i'm incredible

Så var denna stora shoppingdag över, och jag har nu rummet fyllt med massa härliga vårköp (måste langa in allt i garderoben och på sina rätta hyllplan). Cirka fem timmar spenderades på stan, inklusive en lunch. 

                    


♥ Vad ska man säga, dagens megafynd! Fick en flyers på stan om en nyöppnad butik i kungspassagen "I♥Paris" tror jag att den hette. Världens minsta butik och inte en sådan jag vanligtvis skulle gå in i. Men då jag fann dessa skor för 80 spänn, så känner jag lite att i bland får man vara öppen för sådant man vanligtvis inte är öppen för.. ja ni fattar. Antagligen inte världens bästa kvalité, men bekväma, och ombytliga då man kan trä i en vristrem och ett extra plus för extraklackarna som medföljde, stort hurra, och skynda fynda!

♥ Mina älskade chinos har äntligen fått följa med hem. Från HM.

♥ Fushiarosa kofta från Cubus. Härligt somrig och mycket användbar; över klänning till jeans eller finbyxor eller kjol. Eller som myströja.

♥ Min Zaradebut ser ut som följer. En tee i 100% bomull. Jag faller pladask för tees med texttryck. (ps. Zara var knökat och lätt irritation infann sig i vimlet, men stort urval och fräsh lokal. Ser fram emot zara när stormen lagt sig)

♥ Monki och Cheapmonday är inte riktigt min stil. Men sprang in på monki i deg eftersom att jag huserade i de trakterna och hittade ett linne med neonrosa detaljer på. Äntligen kan jag matcha mitt nagellack. (ps 2. de hade ett linne i bara neonrosa och vitt mönster för den modige.)

♥ Jag älskar när allt är ordning och reda, så lite finesser till min nya filofax inhandlades.

♥ Nytt värmeskyddande medel från Lee Stafford.

♥ Halva priset på ett fushiarosa (fushia igen) lipgloss från isadora. sommrigt och fräsht!

♥ Småstrumpor till ballerinas.

♥ Bikinin från Hm som jag spanat in lääänge. Men varför är trosorna så himla stora och överdelen så liten. Skulle jag köpt en 36:a som överdel? Lata jag orkade i alla fall inte prova.

♥ (Ej på bild) Nytt underklädesset från HM:s our perfect. Bästa underkläderna ever. Denna gången i vitt. Bild från hm.se .

Nej, nu ska jag lassa in allt i garderoben och sedan samla alla kvitton och motvilligt räkna ihop vad detta kalaset gick på.
Puss!

Update!

Nu har jag lite bråttom igen. Ska platta håret för att sedan dra vidare till skolan. Det blir några timmars matte och sedan till bio - bergakungen för en filmfestival med skolan. Solen skiner och fåglarna kvittrar! Kan det bli bättre?
Prov i morgon, och det sitter redan nu rätt bra! Skönt!
I dag ska det inhandlas en skoltröja, en hood i rött. ; )

Nej, nu måste jag fortsätta med mina morgonbestyr. Ciao!

Btw, tror jag ska ändra till ljusrosa på bloggen. Tror jag..

Me likes!

Just nu finns det några saker jag skulle vilja hylla lite extra.


 

               

♥ Att hitta gamla saker; de små hjärtörhängena hittade jag i en låda här hemma. Jag tror jag fick dem någon gång som liten. Då upskattades de nog aldrig riktigt. Men nu tycker jag att dem är adorable.

♥ Vingar; så sött! Som ni kanske ser har jag för tillfället en crush on små krokörhängen.

♥ Mitt neonrosa nagellack; Piggar upp så mycket! Till vitt, svart eller jeansfärgat för min del. Måste hitta en tee med neontryck att matcha med.

♥ Mina nyfunna vänner i glasskåpet; fick då jag fyllde år två stoora vinglas och 4 martiniglas i turkos! Bara det att de matchar rummet är ju helbra! Och att de jag fick dem av var ovetande om att de köpt glas ur samma serie är ju ännu roligare!

♥ Jag är trött på långa byxor som släpar över hälen; jag gör tvärt om, och viker in dom ett snäpp. Vårigt och snyggt!

♥ Mitt mobilsmycke (också present) var från en början rosa, men det var sönder och blev tvunget att bytas ut. Rosa var slut så det blev ett gult. Det är så vackert så att de faktum att den väger mer än telefonen itself struntar jag i!

♥ Att ärva kläder; denna gången är det min storasyster som gjort sig av med ett ubersött linne från TopShop, blir perfekt till sommaren och bruna armar. Tack syster!

(ps. alla bilder är tagna med mobilen, inte illa va?)

Stunned!



Alltså blir man inte helt stunned då man ser denna bild? Nicole bär upp denna dräkt på ett fantastiskt sätt. Men jag hade inte kört på löshår. Nicole! Du är så mycket sötare i din page!
(ps. kolla tjejen i rosa bakom, "Oh! Shit är inte det där Nicole Richie!" haha)