Harry Potter - ett fenomen i livet

      

Mitt kanske största intresse - mode. Ja, antagligen det största. Jag älskar att spana catwalks, se på fashionprograms, läsa elle, blogga, läsa bloggar, shoppa, inspireras, göra mig fin och känna mig fin. Spendera pengar, återlämna plagg och vara hysteriskt stressad över att ringa och lägga undan just det där plagget som bara inte får ta slut.

Jag har många intressen jag brinner för, men det enda som riktigt skulle kunna mäta sig med mitt modeintresse är antagligen Harry Potter. Och tro mig jag är ingen bokmal i fjortonårsåldern som tycker att det är coolt att köa i dygn för HP (Harry Potter) premiärer och midnattsförsäljningar.
Jag är en tjej på arton år som aldrig köat för något om HP (jag la undan en bok till i dag, det gjorde jag) men som ändå kan läsa samma HP bok säkert 1000 gånger och aldrig tröttnar på filmerna. I bland undrar man om JKR (Joanne Kathleen Rowling) vet hur mycket hon har gjort för så många ungdomar och barn, jo okej - antagligen.

Vad jag under dessa rader försökt komma fram till är att denna sista bok om Harry - grädden på moset, pricken över i:t - helt enkelt den sjunde och avslutande boken som betyder så mycket. Vad tusan ska jag göra när det inte finns några fler HP böcker att längta efter? Nej det är tamej tusan nästan så man blir gråtfärdig. Nu får jag lägga av.

Kommentarer
Postat av: camilla

jag kommer känna mig så tom när sista boken är utläst. de är bara att inse att de inte är mycket som kan mäta sig med HP böckerna. de är en magisk och andra värld!

Postat av: Danielle

Jag håller verkligen med dig. Mode och shopping är mitt största intresse, likaså älskar jag Harry Potter böckerna och filmerna. Kanske är det töntigt, men böckerna ger en sådan läsglädje att det inte spelar någon roll om HP är "inne" eller "ute" ;)

2007-07-29 @ 14:56:38
URL: http://daaniellee.tjejsajten.se
Postat av: Julia

Camilla & Danielle: eller hur. Håller med så mycket! Men som tur är kan man läsa om böckerna. ; GO HP! ;)

2007-07-30 @ 10:29:14
URL: http://chiwoww.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback