Vem kommer ligga under granen?..

       

Jag går i parfymtankar. Det är väl mer än perfekt att önska sig en i julklapp. Har sprutat parfym på små testlappar och skrivit namen på (fiffig som jag är) och ska nu köra på uteslutningsmetoden och komma fram till den jag vill ha.

L.A.M.B by Gwen Stefani - Kryddig och söt på samma gång, mild men ändå exotisk. Svår att placera vad gäller målgrupp. Jag tror det skulle funka på unga tack vare sötman, men även på äldre genom kryddigheten, dock gör denna att man inte bör vara för ung.

Daisy by Marc Jacobs - Fräsh och blommig (såklart), som en blomsteräng. Söt utan att bli too much, och den ger en touch av fresh laundry. Flaskan är så supersöt den bara kan bli med gummiblommorna. Men en vinterdoft? Jo, kasnke det..

Princess by Vera Wang - Kan en bröllopsklänningsdesigner (längsta ordet detta år?) göra en parfym som blir annat än romantisk? Nej, antagligen inte. Doftar mycket vanilj, vilket kanske gör den lite.. vanlig. Den påminner om någon annan som jag just nu inte kan sätta fingret på. Någon som tycks sig veta?

Covet by S J P - Rolig och lite speciell doft! Gillade den inte så mycket först, eller snarare så förstod jag inte varför det var ett sådant fuss omkring den. Men jag börjar ana nu. Man känner inslagen av citron och lavendel. I sin fräschhet blir den lite murrig med hjälp av mysk och choklad. Kanske kommer jag en dag säga som S J P; "I had to have it!" :D

Belle en Rykiel by Sonia Rykiel - (Vadå många designerparfymer här ;) Den jag doftat på är en rosa förpackning (tycks inte hitta den på internet). Ett wildcard som jag inte alls kollat på innan. Kanske gör det detsamma, för jag blir inte speciellt intresserad av denna i jämförelse med de andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback