Det vackra i livet är inte illusionerna

Sofia Ronthén » Plaza » 3

Det är inte ofta jag skriver om andra bloggar. Jag menar, alla har vi olika favoriter och det är inget någon annan kan påverka eftersom alla har vi olika smak och finner olika saker mer eller mindre intressant. Men jag måste bara få skriva några rader om
Michaela Fornis blogg Flest skor vinner på stureplan. Om man fått sig en bild av att stureplan.se skulle vara ytligt och hårt så tycker jag att man ska ta sig en titt till, för ytlig och hård, det är allt annat än vad Michaela är. Det finns så många bloggare som skriver om sitt liv och sina krämpor och lyckliga stunder - men ingen berör så som Michaela. Jag kan, helt seriöst utan att ens känna henne, bli helt tårögd när jag läser hennes inlägg. De är rena, de är nakna och de är sanna. Finns livsglädje i bloggform, så är Flest skor vinner den bloggen personifierad. Det finns de som påstår att modebloggare är köpgalna bimbos med inget annat än krav i huvudet. Det är inte sant. Men om vi ska säga att det är så, har Michaela tagit steget mot nya dimensioner. Och det vackra är att hon gör det bara genom att vara sig själv. Det är konstigt att inte fler är som hon, eftersom hon så lätt verkar hitta livets guldkorn. Är det så svårt? Kanske letar vi för mycket, och ser inte att det värdefulla ligger rakt framför oss. Ja kanske är det och så att det vackra i livet inte alls är illusionerna, utan i själva verket en cykeltaxi i stockholmsnatten?

Bild från Lund Lund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback